Työpaikkailmoitus: Operatiivisten riskien riskienhallintapäällikkö, Helsinki

9.7.2021

Me S-Pankissa pyrimme siihen, että asiakas kokee aina saavansa vähän enemmän kuin osasi odottaakaan. Haluamme haastaa toimialan totuttuja käytäntöjä ja mahdollisuuksia vaikuttaa on valtavasti. Meillä saat reilusti vastuuta ja tilaisuuksia kehittää ylivoimaisen helppoja ja hyödyllisiä palveluita noin kolmelle miljoonalle S-ryhmän asiakasomistajalle. Vaikka teemme vaativaa asiantuntijatyötä, emme silti turhia jäykistele.

Haemme operatiivisten riskien riskienhallintapäällikköä vakituiseen työsuhteeseen Compliance ja operatiivisten riskien valvonta -tiimiin Helsinkiin.

”Työskentely S-Pankissa on ollut mielenkiintoista ja koen että työllämme on merkitystä. Omaan työhön pystyy vaikuttamaan hyvin paljon ja matala organisaatio mahdollistaa ketterän tavoitteiden saavuttamisen.”, kertoo operatiivisten riskien riskienhallintapäällikkö Juha S-Pankista.

Millaista työtä tarjoamme?

• Vastaat laadullisten riskien riskienhallinnan järjestelmäprojektin toteuttamisesta ketterän kehittämisen mallin mukaisesti. Ensimmäisen 1–2 vuoden ajan tehtäväsi tulee painottumaan vahvasti GRC-järjestelmäprojektin läpivientiin.
    • Työssäsi tulet kehittämään järjestelmää myös sen käyttöönoton jälkeen ottaen huomioon sekä ensimmäisen että toisen puolustuslinjan tavoitteet ja odotukset uudelle työkalulle.
    • Toimenkuvaasi kuuluu myös operatiivisten riskien hallinnan valvonnan toteuttaminen ja raportointi sekä riskienhallinnan menettelytapojen kehittäminen.
    • Toimit osana toisen puolustuslinjan riippumatonta operatiivisten riskien valvontaa jatkuvassa yhteistyössä liiketoiminnan kanssa vastaten omalta osaltasi operatiivisten riskien valvonnan vuosisuunnitelman toteuttamisesta.
    • Lisäksi seuraat operatiivisten riskien hallintaan liittyvää viranomaissääntelyä sekä ylläpidät sääntelyn vaatimaa dokumentaatiota ja raportointia.

Mitä odotamme sinulta?

• Sinulla on aikaisempaa kokemusta finanssialan järjestelmäprojektien menestyksekkäästä johtamisesta.
    • Olet vahva osaaja riskienhallinnan ja/tai compliance-menettelytapojen sekä niiden kehittämisen parissa unohtamatta operatiivisten riskien sääntelyn tuntemusta.
    • Kykenet hahmottamaan laajoja kokonaisuuksia sekä toimimaan sujuvasti erilaisten sidosryhmien kanssa.
    • Olet asenteeltasi ratkaisukeskeinen sekä valmis uudenlaiseen ja nopeaan toimintaan muuttuvassa maailmassa.
    • Sinulla on tehtävään soveltuva korkeakoulututkinto.

S-Pankki on jo yhdeksän kertaa valittu Suomen vastuullisimmaksi pankiksi (Sustainable Brand Index). Vastuullisuus tarkoittaa meille myös sitä, että pidämme hyvää huolta työntekijöistämme. S-Pankin taustalla vaikuttava S-ryhmä tarjoaa ison talon ainutlaatuisia voimavaroja ja mahdollisuuksia. Vaikka olemmekin osa isoa S-ryhmää, toimimme ketterästi ja meiltä löytyy pienen talon intoa tehdä ja kehittää. Lisäksi tarjoamme laajat työsuhde-edut, kuten henkilökuntahintaiset pankkipalvelut ja ostoedun S-ryhmän toimipaikoista.

Haluamme, että työntekijöillämme pysyvät työ ja muu elämä tasapainossa, joten siksi meillä voi tehdä etätöitä tai hyödyntää liukuvaa työaikaa tarpeen mukaan myös poikkeusajan jälkeenkin. Tuemme työntekijöidemme työhyvinvointia monin tavoin, kuten tarjoamalla kattavan työterveyshuollon, tukea liikuntaharrastuksiin ja tekemällä pienillä asioilla työpäivistä mukavampia. Kun työntekijät ovat onnellisia, yrityskin voi hyvin.

Lisätietoja tehtävästä antaa Compliance-päällikkö Olli-Pekka Piipponen 30.7.2021 kello 10.00–12.00 ja 4.8.2021 klo 14.00–15.00. Tavoitat Olli-Pekan numerosta 040 5471 470. Lue meistä lisää

Lähetä hakemuksesi 8.8.2021 mennessä oheisella hakulomakkeella (S-ryhmän avoimet työpaikat). Käsittelemme hakemuksia jo hakuajan kuluessa ja lähetämme videohaastattelukysymykset sopiville hakijoille. Jos tulet valituksi tehtävään, tarkistamme luottotietosi ja yritysyhteytesi sekä teetämme sinusta turvallisuusselvityksen.