Työpaikkailmoitus: Middle Office -asiantuntija, Helsinki

7.6.2021

Me S-Pankissa pyrimme siihen, että asiakas kokee aina saavansa vähän enemmän kuin osasi odottaakaan. Haluamme haastaa toimialan totuttuja käytäntöjä ja mahdollisuuksia vaikuttaa on valtavasti. Meillä saat reilusti vastuuta ja tilaisuuksia kehittää ylivoimaisen helppoja ja hyödyllisiä palveluita noin kolmelle miljoonalle S-ryhmän asiakasomistajalle. Vaikka teemme vaativaa asiantuntijatyötä, emme silti turhia jäykistele.

Haemme Middle Office -asiantuntijaa vakituiseen työsuhteeseen Talous-yksikköömme Middle Office -tiimiin Helsinkiin.

Millaista työtä tarjoamme?

• Tarjoamme vaativia tehtäviä Middle Officen ja rahoituskirjanpidon alueella.
    • Vastuualueeseen kuuluu esimerkiksi Treasuryn ja sijoitustoiminnan riskilimiittien ja -positioiden seurantaa sekä raportointia, suojauslaskennan prosesseja, vastuualueen kehitystehtäviä sekä rahoituskirjanpidon tehtäviä.
    • Osallistut tilinpäätösten, osavuosikatsauksien ja kuukausiraporttien laatimiseen.
    • Tarjolla on mielenkiintoinen tehtävä kasvavassa ja kehittyvässä liiketoimintaympäristössä.
    • Teet yhteistyötä laajasti pankin eri yksiköiden kanssa.

Mitä odotamme sinulta?

• Toivomme sinulta aikaisempaa kokemusta vastaavanlaisista tehtävistä, soveltuvaa koulutusta sekä sujuvaa suomen ja englannin kielen taitoa.
    • Tunnet sijoitus- ja rahoitusinstrumentit, niiden arvostamisen ja suojauksen sekä viranomaisvaateet. Rahoitusalan kirjanpidon periaatteet (IFRS 9) ovat sinulle tuttuja.
    • Suojauslaskennan, johdannaisinstrumenttien ja kiinnitysluottopankkitoiminnan tuntemus katsotaan eduksi.
    • Microsoft Office -sovellusten hallinta, erityisesti vahva Excel-osaaminen, on edellytys tehtävässä menestymiselle. Järjestelmien (esim. Acumen, SAP) osaaminen katsotaan eduksi.
    • Tehtävässä menestyäksesi tarvitset numerotarkkuutta, paineensietokykyä, ongelmanratkaisutaitoja ja oma-aloitteisuutta sekä hyviä yhteistyötaitoja.

S-Pankki on jo yhdeksän kertaa valittu Suomen vastuullisimmaksi pankiksi (Sustainable Brand Index). Vastuullisuus tarkoittaa meille myös sitä, että pidämme hyvää huolta työntekijöistämme. S-Pankin taustalla vaikuttava S-ryhmä tarjoaa ison talon ainutlaatuisia voimavaroja ja mahdollisuuksia. Vaikka olemmekin osa isoa S-ryhmää, toimimme ketterästi ja meiltä löytyy pienen talon intoa tehdä ja kehittää. Lisäksi tarjoamme laajat työsuhde-edut, kuten henkilökuntahintaiset pankkipalvelut ja ostoedun S-ryhmän toimipaikoista.

Haluamme, että työntekijöillämme pysyvät työ ja muu elämä tasapainossa, joten siksi meillä voi tehdä etätöitä tai hyödyntää liukuvaa työaikaa tarpeen mukaan myös poikkeusajan jälkeenkin. Tuemme työntekijöidemme työhyvinvointia monin tavoin, kuten tarjoamalla kattavan työterveyshuollon, tukea liikuntaharrastuksiin ja tekemällä pienillä asioilla työpäivistä mukavampia. Kun työntekijät ovat onnellisia, yrityskin voi hyvin.

Lisätietoja tehtävästä antaa talouspäällikkö Petteri Termonen 15.6.2021 klo 15.00–16.00 tai 17.6.2021 klo 8.30–9.30, puh. 040 733 2910.

Lue meistä lisää

Lähetä hakemuksesi 30.6.2021 mennessä oheisella hakulomakkeella (S-ryhmän avoimet työpaikat). Käsittelemme hakemuksia jo hakuajan kuluessa. Jos tulet valituksi tehtävään, luottotietosi ja yritysyhteytesi tarkistetaan.