Siirry suoraan sisältöön

Ehtoihin ja hinnastoon muutoksia 1.11.2025

Teemme muutoksia ehtoihimme ja hinnastoomme 1.11.2025 alkaen. Muutokset ovat erilaisia tarkennuksia ja lisäyksiä, joilla haluamme varmistaa ehtojen ajantasaisuuden. Teemme ehdoistamme samalla myös aiempaa selkeämpiä, helppolukuisempia ja ymmärrettävämpiä. Muutokset eivät vaikuta asiakasomistajien päivittäisiin pankkipalveluihin.

Tiliehtojen osalta muutamme tapaa hallinnoida tilien korkoja tiettyjen tilityyppien osalta. Muutos koskee seuraavia S-Pankin tilityyppejä S-Tilit, M-Tilit, S-Rahastotilit ja Säästäjä-tilit. Muutoksen piirissä olevien tilien korot eivät enää ole sidoksissa S-Pankin S-Prime-korkoon. Jatkossa tilin korko koostuu kiinteästä korosta sekä muuttuvasta lisäkorosta. Muutoksella ei ole vaikutusta tileille maksettavaan korkoon, koska tilin kiinteä- ja lisäkorko yhdessä vastaavat muutoshetkellä maksettavaa korkoa. Korttiehdoissa olemme esimerkiksi päivittäneet oikeuttamme rajoittaa kortin käyttöä määräysten tai sääntelyn vaikutuksesta ja varmistaneet, että saat käyttöösi toimivan kortin myös tilanteissa, joissa kortin luottopuolta ei enää voi käyttää. Aikaisemmin Mobiilimaksamisen ehtoina tunnetut ehdot nimesimme uudelleen Digitaalisen maksamisen ehdoiksi. Digitaalisten palvelujen ehdoissa olemme esimerkiksi täsmentäneet mahdollisuutta avata tunnistusvälineet tietyissä tilanteissa takaisin käyttöön omatoimisesti. Tarkemmin ehtojen muutoksista on kerrottu tällä sivulla kohdassa ”Mitkä ehdot muuttuvat ja miten?”.

Hinnastossa yhtenäistimme käteisnostojen termejä ja lisäsimme hinnat uusille ominaisuuksille. Lisäksi poistimme tilien korkoihin liittyvät kohdat tilien koron määrittelyn muutoksen myötä. Muutokset eivät vaikuta asiakasomistajien päivittäisiin pankkipalveluihin. Tarjoamme osuuskauppojen asiakasomistajille ja heidän perheenjäsenilleen tilin, S-Etukortti Visan, S-mobiilin ja verkkopankkitunnukset jatkossakin maksutta.

Lähetämme muutoksia koskevat viestit ensisijaisesti sähköisenä verkkopankkiin ja tarvittaessa paperipostina kotiosoitteeseen. Jos olet saanut muutoksista viestin verkkopankkiisi, saat meiltä myös erillisen ilmoituksen saapuneesta viestistä joko sähköpostilla tai tekstiviestillä.

Muistathan kuitenkin, että emme koskaan tiedustele verkossa tai puhelimitse pankkitietojasi kuten tunnuslukua, salasanaa tai korttinumeroa. Emme lähetä linkkejä verkkopankin kirjautumissivulle tai muille sivuille, joissa kysytään heti pankkitunnuksia tai korttitietoja. Voit lukea lisää turvallisesta pankkiasioinnista verkkosivuiltamme.

Tältä sivulta löydät uudet ehdot, jotka ovat voimassa 1.11.2025 alkaen sekä vastauksia usein kysyttyihin kysymyksiin.

Usein kysyttyä

Haluamme tarjota asiakkaillemme parhaat mahdolliset palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen ja hankintojen rahoittamiseen. Varmistaaksemme ehtojen ajantasaisuuden, teemme niihin erilaisia tarkennuksia ja lisäyksiä. Teemme ehdoistamme samalla myös aiempaa selkeämpiä, helppolukuisempia ja ymmärrettävämpiä. Muutokset eivät vaikuta päivittäiseen pankkiasiointiisi.

Teemme tiliehtoihin muutoksen tilien koron määräytymiseen, jotta voimme reagoida entistä paremmin korkoympäristön muutoksiin. Muutoksen myötä tilien korot eivät enää ole sidoksissa S-Pankin S-Prime-korkoon. Jatkossa tilin korko koostuu kiinteästä korosta (0 %) sekä muuttuvasta lisäkorosta. Muuttuvan lisäkoron määrä vahvistetaan myöhemmin. Koska tilin kiinteä- ja lisäkorko yhdessä vastaavat muutoshetkellä tilillesi maksettavaa korkoa, ei muutos tässä yhteydessä vaikuta tilillesi maksettavaan talletuskoron määrään. Tilien ajantasaiset korot voi tarkistaa jatkossa verkkosivuiltamme.

Muutokset eivät edellytä toimenpiteitä asiakkailtamme. Päivittäiset pankkipalvelumme ovat jatkossakin maksuttomia osuuskauppojen asiakasomistajille asiakasomistajatalouteen kuuluville.

Ehtojen ja hinnastojen muutokset tulevat voimaan 1.11.2025. Voit jatkaa tuotteidesi ja palveluidesi käyttöä normaalisti. Muutoksilla ei ole vaikutusta päivittäisten pankkipalveluidesi käyttämiseen S-Pankissa.

Päivittäiset pankkipalvelumme ovat jatkossakin maksuttomia osuuskauppojen asiakasomistajille ja asiakasomistajatalouteen kuuluville. Tilien koron määrittelyn muutoksen myötä poistimme hinnastostamme tilien korkoihin liittyvät kohdat. Tarkemmin tilien korkojen muutoksesta voit lukea kohdassa ”Miksi ja miten tilien koron määrittely muuttuu?”.

Yhtenäistimme käteisnostojen termejä. Muutokset eivät vaikuta käteisnostojen hintoihin. Ennakoimme myös tulevia tarpeita ja lisäsimme hinnastoon mahdollisuuden tehdä talletuksia TalletusOtto-automaateilla. Ominaisuus ei ole vielä käytössä ja kerromme tarkemmin sen käyttöönotosta myöhemmin. Muilta osin hinnasto säilyy entisellään.

Päivittäiset pankkipalvelumme ovat jatkossakin maksuttomia osuuskauppojen asiakasomistajille ja asiakasomistajatalouteen kuuluville. Voit lukea hinnaston muutoksista tarkemmin kohdasta ”Miten hinnasto muuttuu?”.

Osio otsikolla Mitkä ehdot muuttuvat ja miten?

Teemme muutoksia tili-, kortti- ja digitaalisten palvelujen ehtoihin. Muutamme myös Mobiilimaksamisen ehtoja ja nimeämme ne uudelleen Digitaalisen maksamisen ehdoiksi.

Ehtoihin tekemämme muutokset koostuvat pääosin tarkennuksista ja uusien ominaisuuksien mukanaan tuomista muutoksista. Olemme lisäksi päivittäneet termejä ja parantaneet ehtojen luettavuutta selkeyttämällä ehdoissa käytettyä kieltä aiempaa ymmärrettävämmiksi.

Tiliehdoissa teemme muutoksen tilien koron määräytymiseen, jotta voimme reagoida entistä paremmin korkoympäristön muutoksiin. Muutos koskee seuraavia S-Pankin tilityyppejä S-Tilit, M-Tilit, S-Rahastotilit ja Säästäjä-tilit. Muutoksen myötä edellä mainittujen tilien korot eivät enää ole sidoksissa S-Pankin S-Prime-korkoon. Jatkossa tilin korko koostuu kiinteästä korosta (0 %) sekä muuttuvasta lisäkorosta. Muuttuvan lisäkoron määrä vahvistetaan myöhemmin. Koska tilin kiinteä- ja lisäkorko yhdessä vastaavat muutoshetkellä tilillesi maksettavaa korkoa, ei muutos tässä yhteydessä vaikuta tilillesi maksettavaan talletuskoron määrään. Tilien ajantasaiset korot voi tarkistaa jatkossa verkkosivuiltamme ja toimipaikoissamme (Tilin erityisehtojen kohta 2).

Teimme myös muita muutoksia yleisiin tiliehtoihimme, jotka koskevat kaikkia muita henkilöasiakkaiden tilejä paitsi S-Määräaikaistilejä ja ASP-tilejä. Täsmensimme ehdoissa mahdollisuuttamme purkaa tilisopimus. Voimme purkaa tilisopimuksen, jos henkilöasiakkaan tiliä käytetään elinkeinotoiminnan harjoittamiseen tai tilinomistaja joutuu kansainvälisten pakotteiden kohteeksi. Tilillä saa säilyttää vain tilinomistajan omia varoja. Tilinomistaja tai tilin käyttöön oikeutettu saa käyttää tiliä kolmansien tahojen varojen säilyttämiseen tai välittämiseen vain, jos siitä on erikseen kanssamme sovittu (Yleisten tiliehtojen kohta 2.4).

Korttiehdoissa päivitimme oikeuttamme rajoittaa tai estää kortin käyttöä viranomaismääräysten, sääntelyn tai kansainvälisten korttiyhtiöiden sääntöjen pohjalta (Yleisten korttiehtojen kohta 12.4.). Olemme myös kertoneet selkeämmin siitä, miten käytämme automaattista päätöksentekoa kortin voimassaolon aikana kortin irtisanomis- ja purkuperusteiden toteutumisen seurantaan (Yleiset korttiehdot kohta 3.5.3 ja Visa Credit -ehdot kohta 9). Ennakoimme myös tulevia tarpeita ja lisäsimme ehtoihin mahdollisuuden tehdä talletuksia TalletusOtto-automaateilla (Yleisten korttiehtojen kohta 9.5). Ominaisuus ei ole vielä käytössä ja kerromme tarkemmin sen käyttöönotosta myöhemmin.

Visa Credit -luottotilin ehdot ovat osa yleisiä korttiehtoja. Ehdoissa olemme tarkentaneet luottolaskun maksamista hyvitystilanteissa. Jos luotolle kirjautuu hyvitys laskun muodostumisen jälkeen, sinun tulee silti maksaa koko laskutettu summa, koska luottotilin laskutus huomioi saapuneen hyvityksen vasta seuraavalle laskulle (Visa Credit -luottotilin ehtojen kohta 7). Haluamme myös varmistaa, että sinulla on aina käytössäsi toimiva kortti. Jatkossa voimme uusia luotto-ominaisuuden sisältävän Credit/Debit-kortin luotottomana Debit-korttina myös sellaisessa tilanteessa, jossa luotto-ominaisuuden käyttö on estetty tai luotto-ominaisuus on irtisanottu (Visa Credit -luottotilin ehtojen kohta 1).

Digitaalisten palvelujen ehdoissa täsmensimme vastuutasi huolehtia käyttämiesi laitteiden ja yhteyksien turvallisuudesta sekä laitteissa olevien ohjelmistojen ajantasaisuudesta (Digitaalisten palvelujen ehtojen kohta 6.2). Toimme ehtoihin myös tietoa tunnistusvälineiden avaamisesta, jos ne on suljettu. Voit pyytää suljetun tunnistusvälineen avaamista takaisin käyttöön asiakaspalvelustamme tai edellytysten täyttyessä voit avata ne takaisin käyttöön omatoimisesti verkkosivuillamme (Digitaalisten palvelujen ehtojen kohta 10). Lisäsimme ehtoihin myös tiedon tilinomistajien ja käyttöoikeutettujen mahdollisuudesta nähdä erääntyvät ja veloitetut e-laskut tilitapahtumineen ja erittelyineen S-mobiilissa tai verkkopankissa (Digitaalisten palvelujen ehtojen kohta 6.4). Lisäksi yhtenäistimme digitaalisten palvelujen ehtojen sisältöjä vastaamaan muita ehtojamme. Voit tarkistaa rajoitettujen verkkopankkitunnusten ehtojen muutokset kohdasta "Miten rajoitettujen verkkopankkitunnusten ehdot muuttuvat?".

Mobiilimaksamisen ehdot nimesimme uudelleen. Ehtojen nimi on jatkossa Digitaalisen maksamisen ehdot. Lisäksi täsmensimme ehdoissa sitä, miten sinun tulee sekä säilyttää että suojata tunnuksiasi ja laitettasi (Digitaalisen maksamisen ehtojen kohta 4). Varmistaaksemme verkko-ostojesi onnistumisen, olemme lisänneet ehtoihin, että sinun tulee tarkistaa oston yhteydessä näytettävät yhteystietosi ennen oston hyväksymistä (Digitaalisen maksamisen ehtojen kohta 3). Olemme myös lisänneet tiedon kortin katoamisilmoituksen tekemisestä S-mobiililla (Digitaalisen maksamisen ehtojen kohta 4).

Löydät kaikki uudet ehdot kokonaisuudessaan tältä sivulta.

Digitaalisten palvelujen ja rajoitettujen verkkopankkitunnusten ehdoissa täsmensimme vastuutasi huolehtia käyttämiesi laitteiden ja yhteyksien turvallisuudesta sekä laitteissa olevien ohjelmistojen ajantasaisuudesta (Digitaalisten palvelujen ja rajoitettujen verkkopankkitunnusten ehtojen kohta 6.2). Lisäsimme ehtoihin myös tiedon tilinomistajien ja käyttöoikeutettujen mahdollisuudesta nähdä erääntyvät ja veloitetut e-laskut tilitapahtumineen ja erittelyineen S-mobiilissa tai verkkopankissa (Digitaalisten palvelujen ja rajoitettujen verkkopankkitunnusten ehtojen kohta 6.3). Lisäksi yhtenäistimme ehtojen sisältöjä vastaamaan muita ehtojamme.

Teemme muutoksen tilien korkojen määräytymiseen tiliehtojen muutosten yhteydessä 1.11.2025. Muutos koskee seuraavia S-Pankin tilityyppejä S-Tilit, M-Tilit, S-Rahastotilit ja Säästäjä-tilit.

Edellä mainittujen tilien korko koostuu jatkossa kiinteästä korosta (0 %) sekä mahdollisesta lisäkorosta. Maksamme lisäkoron tilin koko saldolle, tietylle osalle tilin saldoa tai porrastetusti. Korko lasketaan päivittäin tilin saldon perusteella kunkin kalenteripäivän lopussa. Ilmoitamme lisäkoron muutoksesta hyvissä ajoin, kuitenkin vähintään kaksi viikkoa ennen muutoksen voimaantuloa. Näet tilisi kulloisenkin koron S-mobiilissa ja verkkopankissa.

Tilien kiinteäkorko ja lisäkorko yhdessä vastaavat ehtojen muutoshetkellä tilillesi maksettavaa korkoa, joten muutos ei tässä yhteydessä vaikuta tilillesi maksettavaan talletuskoron määrään.

Teemme muutoksen tilien koron määräytymiseen, jotta voimme reagoida entistä paremmin korkoympäristön muutoksiin. Muutoksen myötä tilien korot eivät enää ole sidoksissa S-Pankin S-Prime-korkoon.

Tilien ajantasaiset korot voit jatkossa tarkistaa verkkosivuiltamme ja toimipaikoissamme.

Teemme muutoksen tilien korkojen määräytymiseen. Muutos koskee seuraavia S-Pankin tilityyppejä S-Tilit, M-Tilit, S-Rahastotilit ja Säästäjä-tilit. Jatkossa tilien korko koostuu kiinteästä korosta (0 %) sekä muuttuvasta lisäkorosta. Tilien kiinteäkorko ja lisäkorko yhdessä vastaavat ehtojen muutoshetkellä tilillesi maksettavaa korkoa, joten muutos ei tässä yhteydessä vaikuta tilillesi maksettavaan talletuskoron määrään.

Tilien ajantasaiset korot voit jatkossa tarkistaa verkkosivuillamme ja toimipaikoissamme.

Sinun ei tarvitse tehdä mitään ehtoihin ja hinnastoon tulevien muutoksien vuoksi. Muutoksilla ei ole vaikutusta päivittäiseen pankkiasiointiisi ja voit jatkaa palveluidesi käyttöä normaaliin tapaan.

Jos haluat vastustaa yhtä tai useampaa ehtomuutosta irtisanomalla palvelusi, otathan meihin yhteyttä ensisijaisesti lähettämällä viestin joko S-mobiilissa tai verkkopankissa 31.10.2025 mennessä. Halutessasi voit asioida myös asiakaspalvelupisteellämme varaamalla ajan osoitteessa s-pankki.fi/ajanvaraus.

Muistathan huolehtia, että pankkiasiointiin liittyvät tietosi ovat aina ajan tasalla. Päivitäthän tietosi S-mobiilissa, verkkopankissa tai verkkosivuillamme.

Tutustuthan ensin huolellisesti uusiin ehtoihin. Ehtoihin tekemämme muutokset koostuvat pääosin tarkennuksista ja uusien ominaisuuksien mukanaan tuomista muutoksista. Löydät kaikki uudet ehdot ja niiden keskeisimmät muutokset tältä sivulta.

Ehtomuutosta on mahdollista vastustaa. Voit vastustaa yhtä tai useampaa muutosta. Huomaathan, että vastustaminen johtaa käytännössä kyseisen palvelun irtisanomiseen. Jos haluat vastustaa muutoksia irtisanomalla palvelusi, otathan meihin yhteyttä ensisijaisesti lähettämällä viestin joko S-mobiilissa tai verkkopankissa 31.10.2025 mennessä. Halutessasi voit asioida myös asiakaspalvelupisteellämme varaamalla ajan osoitteessa s-pankki.fi/ajanvaraus.

Lähetämme kesä-elokuussa 2025 henkilökohtaisen viestin verkkopankkiin tai paperipostina kaikille, joita muutokset koskevat. Verkkopankkiin viestin saaville lähetämme lisäksi erillisen ilmoituksen saapuneesta viestistä joko sähköpostilla tai tekstiviestillä.

Muistathan kuitenkin, että emme koskaan tiedustele verkossa tai puhelimitse pankkitietojasi kuten tunnuslukua, salasanaa tai korttinumeroa.

Näin tunnistat huijausviestin

Emme lähetä linkkejä verkkopankin kirjautumissivulle tai muille sivuille, joissa kysytään heti pankkitunnuksia tai korttitietoja. Jos sait tällaisen viestin, kyseessä on huijaus. Älä avaa viestin sisältämiä linkkejä, vaan poista viesti.

Emme myöskään koskaan ota sinuun yhteyttä yllättäen ja pyydä luovuttamaan henkilökohtaisia tietojasi sähköpostissa, puhelimessa, tekstiviestillä, sosiaalisen median kanavissa tai kasvotusten tulemalla käymään kotiovellasi. Emme myöskään koskaan pyydä etäyhteyttä tietokoneeseesi.

Voit lukea lisää turvallisesta pankkiasioinnista verkkosivuiltamme.

Lähetämme henkilökohtaisen viestin kaikille, joita muutokset koskevat. Koska viestejä lähetetään suurelle joukolle asiakkaitamme, olemme jaksottaneet viestien lähetykset usean kuukauden ajalle. Ensimmäiset viestit lähetämme kesäkuussa ja viimeiset elokuussa.

Lähetämme muutoksia koskevat viestit ensisijaisesti sähköisenä verkkopankkiin tai paperipostina kotiosoitteeseen. Verkkopankkiin viestin saaville lähetämme lisäksi erillisen ilmoituksen saapuneesta viestistä joko sähköpostilla tai tekstiviestillä. Jos et ole vielä saanut viestiä, voit kuitenkin tutustua muutoksiin jo nyt verkkosivuillamme.

Onko sinulla kysyttävää muista tuotteistamme tai palveluistamme?

Löydät yleisiä kysymyksiä ja ohjeita asiointiin täältä.