Siirry suoraan sisältöön

Olen unohtanut tai kadottanut verkkopankin käyttäjätunnuksen. Miten toimin?

 Jos käyttäjätunnuksesi varastetaan tai epäilet sen joutuneen vääriin käsiin, estä viipymättä verkkopankkitunnusten käyttö soittamalla pankkitunnusten sulkupalveluun, joka on auki 24 h/vrk:

  • Suomesta soitettaessa puh. 09 6964 6820 (pvm/mpm)
  • Ulkomailta soitettaessa +358 9 6964 6820

Jos olet varma, että käyttäjätunnuksesi ei ole päätynyt vääriin käsiin, voit tarkistaa sen maksutta verkkopankista tai S-mobiilista. Voit kirjautua verkkopankkiin avaamalla S-mobiilin ja lukemalla QR-koodin verkkopankin kirjautumissivulta. Tämän jälkeen pääset tunnistautumaan S-mobiilin tunnistamisen avulla.


Löydät käyttäjätunnuksen verkkopankista, kohdasta Asetukset > Verkkopankkitunnukset > Käyttäjätunnus.

S-mobiilista käyttäjätunnus löytyy Minä-osiosta kohdasta Tarkista verkkopankin käyttäjätunnus.


Halutessasi voit hoitaa kadonneeseen käyttäjätunnukseen liittyvät asiat myös asiakaspalvelupisteellämme. Huomaathan, että tällöin verkkopankkitunnuksesi uusitaan eli saat kokonaan uuden käyttäjätunnuksen, salasanan ja tunnuslukutaulukon. Tarvitset pankkitunnuksia uusiessasi voimassa olevan passin tai henkilökortin. Pankkitunnusten uusimisesta veloitetaan palveluhinnastomme mukaisesti.