Peruuntuiko matka? Näin voit hakea korvausta luottokortin ostoturvasta

 

Kun maksat ostoksesi S-Etukortti Visan luotolla, ne ovat automaattisesti turvattuja ostohetkestä lähtien. Käytännössä ostoturva tarkoittaa sitä, että mahdollisissa ongelmatilanteissa voit saada rahasi takaisin. 

Jos matkasi tai lentosi peruuntuu, olethan ensin yhteydessä matkatoimistoon tai lentoyhtiöön korvausten saamiseksi tai varauksen siirtämiseksi. Mikäli et pääse korvauksesta yhteisymmärrykseen, voit hakea korvausta S-Etukortti Visan ostoturvasta verkkopankissa. Edellytyksenä on, että olet ensin selvittänyt asiaa kauppiaan kanssa ja että matka on maksettu S-Etukortti Visan luotolla.

Toimi ongelmatilanteissa näin:

  1. Ota aina ensin yhteyttä palveluntarjoajaan (lentoyhtiöön tai matkatoimistoon)

    Ongelmatilanne on aina ensin pyrittävä selvittämään suoraan palveluntarjoajan kanssa. Voit hakea palveluntarjoajalta muutosta varaukseen tai rahojen palautusta. Palveluntarjoajat ovat poikkeustilanteesta johtuen saattaneet muuttaa ehtojaan ja on mahdollista, että he tarjoavat asiakkailleen suoraan hyvitystä tai mahdollisuutta siirtää matkaa. Palveluntarjoajilla on todennäköisesti tällä hetkellä ruuhkaa, joten odotathan muutamia viikkoja vastausta yhteydenottoosi.

    Säilytäthän kaikki matkaa koskevat tositteet, kuten tilausvahvistuksen, maksukuitin, mahdolliset peruutusilmoitukset ja -ehdot sekä palveluntarjoajan kanssa käydyn viestikeskustelun. 
  2. Tee korttiveloituksesta reklamaatio S-Pankille

    Jos et pääse korvauksesta yhteisymmärrykseen palveluntarjoajan kanssa, voit tehdä korttiveloituksesta kirjallisen reklamaation S-Pankille. Teethän reklamaation mahdollisimman pian sen jälkeen, kun olet ollut yhteydessä palveluntarjoajaan. Voit tehdä reklamaation verkkopankissa. Toivomme reklamaation sisältävän tarkan selvityksen tilanteestasi. Liitäthän mukaan myös tilaus- ja peruutusvahvistuksen sekä veloittajan kanssa käydyn viestikeskustelun, jotta reklamaation käsittely on mahdollisimman sujuvaa.

    Ohjeet reklamaation tekemiseen:

    1. Kirjaudu verkkopankkiin.
    2. Mene Asiakaspalvelu-välilehdelle ja klikkaa Lähetä viesti S-Pankin Asiakaspalveluun ».
    3. Valitse viestin aiheeksi Visa-kortit ja S-Laina.
    4. Tarkenna valintaa valitsemalla Korttiostojen reklamaatiot.
    5. Täytä tarvittavat tiedot ja liitä mukaan mahdolliset liitteet.
    6. Lähetä reklamaatio.

    KIRJAUDU VERKKOPANKKIIN

    Verkkopankkitunnukset hukassa? Näin voit uusia tunnuksesi


    Reklamaatio on mahdollista tehdä myös asiakaspalvelupisteessä.