Hoida korttiasiat kätevästi itse

 

Useita korttiisi liittyviä tarpeita voit hoitaa itse silloin, kun sinulle parhaiten sopii. Esimerkiksi uuden kortin tilaaminen ja korttisi tunnusluvun tarkistaminen onnistuvat helposti verkkopankissa. S-mobiilissa tai verkkopankissa voit muuttaa korttisi turvarajat.

Muutoksia voit tehdä:

    • S-mobiilissa: S-Pankin Kortit-osiossa valitsemalla kortin ja sen jälkeen Tiedot ja asetukset.
    • Verkkopankissa: Omat kortit -osiossa klikkaamalla kortin nimeä, kuvaa tai numeroa ja valitsemalla Tiedot ja asetukset.

Näitä korttiin liittyviä asioita voit hoitaa helposti itse

 

  Aihe S-mobiili Verkkopankki
Uusi kortti   x
Kortin uusinta   x
Luotollinen kortti   x

Jos korttisi katoaa, toimi näin

Jos pankki- tai luottokorttisi katoaa tai varastetaan, sulje se heti soittamalla pankkien yhteiseen korttien sulkupalveluun 020 333 (pvm/mpm), joka on on avoinna 24 h/vrk. Vastuu kortin mahdollisesta väärinkäytöstä siirtyy ilmoitushetkellä sinulta S-Pankille. Ulkomailta soitettaessa +358 20 333.

S-mobiili ja verkkopankki ovat aina auki

S-mobiili

Kirjaudu S-mobiiliin

Jos sinulla ei ole vielä S-mobiilia, voit ladata sen puhelimesi sovelluskaupasta. Saat sovelluksen käyttöösi S-Pankin verkkopankkitunnuksilla tai toisen pankin verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, kun sinulla on tili ja verkkopankkitunnukset S-Pankissa.

Verkkopankki

Näin saat verkkopankkitunnukset

Usein kysyttyä

Kortin lähimaksuominaisuus aktivoituu ensimmäisen kortilla maksetun  ostoksen yhteydessä. Aseta kortti ensimmäisen maksun yhteydessä maksupäätteeseen ja hyväksy ostos tunnusluvullasi. Tämän jälkeen lähimaksuominaisuus on käytettävissäsi. 

Myös kadonneiden korttien tilalle saapuvat kortit ja vuosiuusinnan yhteydessä uusittavat kortit täytyy ennen lähimaksun käyttöä aktivoida, tekemällä ensimmäinen ostos käyttämällä kortin tunnuslukua. 


Sulje korttisi välittömästi soittamalla korttien sulkupalveluun, joka on auki 24 tuntia vuorokaudessa:
  • Suomesta soitettaessa numeroon 020 333 (pvm/mpm)
  • Ulkomailta soitettaessa numeroon +358 20 333 tai +358 800 1 2400 
Tee heti kortin sulkemisen jälkeen rikosilmoitus poliisille. Voimme alkaa selvittää asiaa, kun toimitat meille kopion rikosilmoituksesta sekä mahdollisimman tarkan selvityksen tapahtuneesta. Saat tiedot toimitettua helpoiten verkkopankin viestillä valitsemalla verkkopankissa Asiakaspalvelu -välilehdeltä kohdan Kirjoita viesti.

Jos käytössäsi on Visa-tunnuksella merkitty kortti tai S-Etukortti Debit -kortti, lähetämme sinulle uuden kortin automaattisesti. Uudesta kortista veloitetaan palveluhinnastomme mukaisesti. Jos olet valinnut edellisen korttisi tunnusluvun itse, tunnuslukusi säilyy samana. Jos et ole valinnut tunnuslukua itse, tunnuslukusi vaihtuu. Voit tarkistaa tunnusluvun heti verkkopankistasi. S-mobiilissa tunnusluvun tarkistaminen ei ole mahdollista. Jos olet valinnut postitse toimitettavan tunnusluvun, toimitamme sen sinulle noin viikon kuluessa.

Kyllä, jos olet ilmoittanut nimenmuutoksesta maistraattiin. Saamme tiedon muutoksesta maistraatilta noin kahden viikon kuluessa. Nimi päivittyy kaikkiin tietoihisi korttia lukuun ottamatta.

Tarkista korttisi voimassaoloaika kortin päältä, S-mobiilista tai verkkopankista. Jos korttisi ei ole vanhentumassa seuraavien kahden kuukauden sisällä, sinun tulee tilata itse uusi kortti uudella nimellä. Jos korttisi on vanhentumassa seuraavien kahden kuukauden sisällä, saat uuden kortin automaattisesti ja siinä näkyy myös uusi nimesi. 

Voit tilata kortin uudella nimellä helpoiten verkkopankissasi:
  1. Valitse Kortit -välilehdeltä Omat kortit.
  2. Klikkaa korttinumeroa sen kortin kohdalta, jonka tietoja haluat muuttaa.
  3. Valitse Uusi korttisi ja Nimi vaihtunut - uusi korttisi.
  4. Syötä sekä vanha että uusi nimesi ja vahvista muutos.
Toimitamme kortin uudella nimelläsi kotiosoitteeseesi noin viikon kuluessa. Kortin uusinnasta veloitetaan palveluhinnastomme mukaisesti.  
Jos reklamaatiosi koskee esimerkiksi peruuntunutta matkaa tai verkkokaupasta tilaamaasi tuotetta, olethan ensin yhteydessä palveluntarjoajaan tai tuotteen myyjään. Jos et pääse korvauksesta tai hyvityksestä yhteisymmärrykseen veloittajan kanssa, voit tehdä kirjallisen reklamaation S-Pankkiin. 

Jos asia ei selviä veloittajan kanssa, voit tehdä reklamaation meille lähettämällä viestin verkkopankissa tai postittamalla reklamaatiolomakkeen. Reklamaatiossa sinun tulee kiistää tehneesi tapahtumat sekä mainita tapahtumien päivämäärät, veloittajien nimet ja veloitusten summat. Lisääthän viestin liitteeksi kaikki asiaan liittyvät dokumentit, kuten sähköpostikeskustelun veloittajan kanssa.

Näin lähetät reklamaation verkkopankissa
  1. Kirjaudu verkkopankkiin.
  2. Mene Asiakaspalvelu -välilehdelle ja klikkaa Lähetä viesti S-Pankin Asiakaspalveluun.
  3. Valitse viestin aiheeksi Visa-kortit ja S-Laina.
  4. Tarkenna valintaa valitsemalla Korttiostojen reklamaatiot.
  5. Täytä tarvittavat tiedot ja liitä mukaan mahdolliset liitteet. Voit katsoa viestissä tarvittavat tiedot verkkosivuillamme olevasta reklamaatiolomakkeesta
  6. Lähetä reklamaatio.
Käsittelemme reklamaation mahdollisimman pian ja olemme tämän jälkeen sinuun henkilökohtaisesti yhteydessä.


Jos sinulla on ylimääräinen kortti, voit lopettaa sen ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme. Voit lopettaa kortin helpoiten lähettämällä viestin verkkopankissa. Voit myös palauttaa kortin asiakaspalvelupisteellemme tai soittaa asiakaspalveluumme.

Voit lopettaa kortin, kun kaikki sillä tekemäsi ostot näkyvät tilitapahtumissasi. Jos jokin osto on vielä veloittamatta, korttia ei voi lopettaa. 

Kortin lopettaminen verkkopankin viestillä
  1. Kirjaudu verkkopankkiin ja valitse Asiakaspalvelu -välilehdeltä Kirjoita viesti.
  2. Valitse viestin aiheeksi Visa-kortit ja S-Laina ja tarkenna valitsemalla Kortteihin liittyvät muutokset ja kyselyt.
  3. Kirjoita viestiin kortin, jonka haluat lopettaa, päällä näkyvästä korttinumerosta neljä viimeistä numeroa. Älä kirjoita viestiin kokonaista korttinumeroa. Kerro viestissä myös lyhyesti, miksi haluat lopettaa korttisi.
  4. Saat asiakaspalvelustamme vahvistuksen kortin lopettamisesta vastausviestillä noin kolmen arkipäivän kuluessa. Kun olet saanut viestin, voit tuhota kortin leikkaamalla sen sirun ja magneettijuovan kohdalta ja hävittämällä palat.
Muistathan, että pankki- ja luottokortit ovat henkilökohtaisia. Voit lopettaa vain omissa nimissäsi olevia kortteja. Kortinhaltijan tulee itse pyytää kortin lopettamista. Jos luottokortillasi on rinnakkaiskortti toisella henkilöllä, voimme lopettaa sen samalla pääkortin kanssa. Alaikäisen lapsen kortti voidaan lopettaa molempien huoltajien pyynnöstä.