Kortit


S-Etukortti Visa -korteilla voit maksaa ostoksesi ja nostaa käteistä kaikkialla maailmassa. Samalla kortilla kerrytät myös Bonusta ja maksutapaetua S-ryhmän ostoista.

Edullinen kortti

  • S-Etukortti Visa -korteista ei peritä osuuskauppojen asiakasomistajilta kuukausi- ja vuosimaksuja.
  • Luottokortista maksat vain, kun käytät luottoa: tilinhoitopalkkio veloitetaan ainoastaan, jos olet käyttänyt luottoa. Korkoa maksat käyttämästäsi luotosta.


Jos tarvitset uudet verkkopankkitunnukset, voit hakea niitä 
asiakaspalvelupisteessä. Jos sinulta puuttuu jokin verkkopankkitunnusten osa (käyttäjätunnus, salasana tai tunnuslukutaulukko), toimi näin.

S-Etukortti Visa Debit

HAE PANKKIKORTTIA

Pankkikortin ominaisuudet

 

Kortti lapselle ja nuorelle

7 vuotta täyttäneelle lapselle on mahdollista tilata oma pankkikortti, joka voidaan liittää alaikäisen omaan tiliin tai esimerkiksi vanhemman tiliin.

Näin haet pankkikorttia lapselle

S-Etukortti Visa Credit

HAE LUOTTOKORTTIA

Luottokortin ominaisuudet

 

Voit hakea korttia myös asiakaspalvelupisteissämme. Voit tunnistautua siellä henkilöllisyystodistuksella tai S-mobiilin tunnistamisella.

S-ETUKORTTI VISA CREDIT -LUOTTOKORTIN KORKO on Euribor 3 kk (-0,273 %, 4/2020) + 7,95 % marginaali (7,950 %, 4/2020) sekä tilinhoitopalkkio 2 €/sähköinen lasku tai 5 €/paperilasku. Euribor-korkoja hallinnoi European Money Markets Institute (EMMI). Viitekoron muutos alentaa tai korottaa maksettavaa korkoa luottosopimuksessa sovitulla tavalla. Näin tilaat e-laskun

Kun viitekorko muuttuu, luoton korko muuttuu vastaavasti. Luoton viitekorko on aina vähintään 0,000 %, vaikka viitekoron arvo olisi alle 0,000 %. Luoton todellinen vuosikorko laskettuna 1 500 euron keskimääräiselle luotolle on 11,375 % olettaen, että viitekorko on 0,000 % (4/2020) ja luottolasku lähetetään vain sähköisesti (tilinhoitopalkkio 2 €/lasku). Jos luottolasku toimitetaan postitse (tilinhoitopalkkio 5 €/lasku), on luoton todellinen vuosikorko 16,173 %. Tilinhoitopalkkio veloitetaan ainoastaan, jos kortin luottoa on käytetty laskutusjakson päättyessä. Luotto on jatkuva. Luoton ja luottokustannusten yhteismäärä riippuu käytössä olevasta luoton määrästä, takaisinmaksuerien suuruudesta, laskutustavasta sekä luottosopimuksen kestosta.

Muutamme muussa valuutassa kuin euroissa tekemäsi ostot ja nostot euroiksi Visa Europen käyttämällä niin sanotulla valuutan tukkukurssilla, johon lisätään palveluhinnastomme mukainen valuuttalisä. Kurssi määräytyy sen päivän mukaan, jolloin tapahtuma välittyy Visa Europelle. Visan tukkukurssin voit tarkistaa Visa Europen englanninkielisillä verkkosivuilta,  sekä verrata kokonaisprosenttia EKP:n uusimpaan keskikurssiin. EKP:n keskikurssin voit tarkistaa täältä

Tarkista kortin tunnusluku verkkopankista

Ensimmäinen kerta 0 €

Katso ohjeet

Tunnusluku hukassa?

Verkkopankissa voit

  • tarkistaa S-Etukortti Visasi tunnusluvun kerran maksutta (sen jälkeen 5 euroa/kerta)
  • vaihtaa tunnusluvun kokonaan uuteen, omavalintaiseen tunnuslukuun (10 euroa)
  • tilata nykyisen tunnuslukusi postitse kotiosoitteeseesi (5 euroa).

Voit tilata nykyisen tunnuslukusi postitse myös S-mobiilista, asiakaspalvelupisteistämme tai soittamalla asiakaspalveluumme (5 euroa).

KIRJAUDU VERKKOPANKKIIN

Katso tarkemmat ohjeet

Jos korttisi katoaa, toimi näin

Jos pankki- tai luottokorttisi katoaa tai varastetaan, sulje se heti soittamalla pankkien yhteiseen korttien sulkupalveluun 020 333 (pvm/mpm), joka on on avoinna 24 h/vrk. Vastuu kortin mahdollisesta väärinkäytöstä siirtyy ilmoitushetkellä sinulta S-Pankille. Ulkomailta soitettaessa +358 20 333.

Usein kysyttyä

Kortilla verkossa maksamiseen tarvitset korttinumerosi ja kortistasi löytyvän turvakoodin eli CVV-luvun. Jos käyttämäsi verkkokauppa käyttää Visa Secure (aiemmin Verified by Visa) -palvelua, tarvitset verkossa maksamiseen korttitietojen lisäksi omia S-Pankin verkkopankkitunnuksiasi. Arvioimme aina kunkin oston yhteydessä, voidaanko osto hyväksyä ilman verkkopankkitunnuksilla tunnistautumista. Lisäksi joidenkin myyjien mobiilisovelluksissa tehdyistä ostoista lähetetään puhelimeesi tekstiviestivahvistus. Viestin lähettäjä on S-Pankki.

Jotta korttimaksaminen internetissä onnistuu, tulee kortin verkkomaksurajan olla riittävä. Rajan voit tarkistaa ja muuttaa verkkopankissa ja S-mobiilissa. Uudet ja uusitut kortit tulee aktivoida ennen verkkomaksamista. Aktivointi tapahtuu, kun teet maksun tai noston kortin sirun avulla esimerkiksi kaupassa tai pankkiautomaatilla. Jos et ole aktivoinut korttiasi sirun avulla ennen ensimmäistä verkkomaksua, pyydämme sinua tunnistautumaan oston yhteydessä verkkopankkitunnuksilla.

Verkossa maksaessasi voit valita, maksatko ostokset pankki- vai luottotililtäsi: 

  • Maksaminen pankkitililtä: Käytä maksamiseen korttisi kääntöpuolen vasemmasta alakulmasta löytyvää numerosarjaa ja turvakoodia. Ensimmäiset 16 numeroa muodostavat korttinumerosi ja kolme viimeistä numeroa turvakoodin.
  • Maksaminen luottotililtä: Käytä maksamiseen korttisi etupuolelta löytyvää 16 numeron numerosarjaa ja kortin kääntöpuolelta nimikirjoitusalueen oikealta puolelta löytyvää turvakoodia.

Miksi kannattaa maksaa luotolla?

Kortin luottotililtä maksaminen on monesti järkevä vaihtoehto. Maksaessasi esimerkiksi matkan S-Etukortti Visan luottopuolella, luottokorttiin sisältyvän ostoturvan ansiosta voit mahdollisissa ongelmatilanteissa saada rahasi takaisin. Ostoturva kattaa esimerkiksi matkatoimiston tai lentoyhtiön konkurssista aiheutuvat kulut.
> Lue lisää luottokortista

Voit hakea rinnakkaiskorttia luotolliseen S-Etukorttiisi (Visa Credit/Debit tai Visa Credit). Rinnakkaiskortin hakeminen onnistuu asiakaspalvelupisteellämme. Huomioithan, että sinun ja pääkortinhaltijan on molempien oltava paikalla korttia haettaessa.

Pankkikorttiin (S-Etukortti Visa Debit) et voi hakea rinnakkaiskorttia, mutta voit hakea omaa korttia. Hakeminen onnistuu helpoiten verkkopankissamme, jos sinulla on S-Pankin verkkopankkitunnukset. Tarvitset korttia varten oman tilin tai käyttöoikeuden toisen henkilön tiliin.

Jos sinulla ei vielä ole omaa S-Pankin tiliä tai käyttöoikeutta, voit hoitaa asian asiakaspalvelupisteellämme. Käyttöoikeuden lisäämistä varten myös tilinomistajan on oltava paikalla.

Ehdot ja asiakirjat

Heräsikö kysymyksiä? 

Soita meille 010 76 5800

Asiakaspalvelumme on tavoitettavissa ma–to klo 9–20, pe 9–18 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min). Tarvitset soittaessasi aina verkkopankkitunnuksia tai S-mobiilin tunnistamista

Varaa aika ja tule käymään

Lähes 100 asiakaspalvelupistettämme palvelevat sinua Prismoissa, useimmissa Sokoksissa ja valikoiduissa S-marketeissa kautta maan. Olemme avoinna myös iltaisin ja lauantaisin. Voit hoitaa asiasi jonottamatta, kun varaat ajan toimipaikkaan. 

Varaa aika

Etsi lähin toimipaikka

Varmista, että me tavoitamme sinut

Kun yhteystietosi ovat ajan tasalla, saat sähköpostiisi tietoa S-Pankin ja koko S-ryhmän uusista palveluista ja ajankohtaisista asiakasomistajaeduista heti ensimmäisten joukossa.

Päivitä yhteystietosi