Siirry suoraan sisältöön

Muutoksia hinnastoihin ja ehtoihin 1.2.2024

Teemme ehtoihimme ja hinnastoomme muutoksia 1.2.2024 alkaen. Muutoksilla haluamme varmistaa ehtojen ajantasaisuuden tekemällä niihin erilaisia tarkennuksia ja lisäyksiä. Teemme ehdoistamme samalla myös aiempaa selkeämpiä, helppolukuisempia ja ymmärrettävämpiä.

Muutokset eivät vaikuta asiakasomistajien päivittäisiin pankkipalveluihin. Tarjoamme osuuskauppojen asiakasomistajille ja heidän perheenjäsenilleen tilin, S-Etukortti Visan, S-mobiilin ja verkkopankkitunnukset jatkossakin maksutta.

Lähetämme muutoksia koskevat viestit ensisijaisesti sähköisenä verkkopankkiin ja tarvittaessa paperipostina kotiosoitteeseen. Jos olet saanut muutoksista viestin verkkopankkiisi, saat meiltä myös erillisen ilmoituksen saapuneesta viestistä joko sähköpostilla tai tekstiviestillä.

Muistathan kuitenkin, että emme koskaan tiedustele verkossa tai puhelimitse pankkitietojasi kuten tunnuslukua, salasanaa tai korttinumeroa. Emme lähetä linkkejä verkkopankin kirjautumissivulle tai muille sivuille, joissa kysytään heti pankkitunnuksia tai korttitietoja. Voit lukea lisää turvallisesta pankkiasioinnista verkkosivuiltamme.

Alta löydät muuttuvat ehdot ja voit tutustua muutoksiin tarkemmin. Näet keskeisimmät muuttuvat asiat helposti tutustumalla kohtiin, jotka olemme merkinneet ehtoihin korostettuna. (Tiliehdoissa ja suoramaksuehdoissa erillisiä korostuksia ei ole, sillä teimme ehdoista kokonaisuudessaan aiempaa helppolukuisemmat ja ymmärrettävämmät.) Jos kaipaat muuta tietoa tuotteistamme ja palveluistamme, suosittelemme tutustumaan usein kysyttyihin kysymyksiin.

Muuttuvat ehdot ja hinnastot 1.2.2024 alkaen

Yleiset tiliehdot

Korttiehdot

S-Pankki Private Visa Credit/Debit korttiehdot

Digitaalisten palvelujen ja tunnistusvälineiden yleiset ehdot

Digitaalisten palvelujen ja rajoitettujen verkkopankkitunnusten yleiset ehdot

Maksujenvälityksen yleiset ehdot

SEPA-suoraveloituksen peruspalvelun yleiset ehdot

Suoramaksupalvelun yleiset ehdot

Palveluhinnasto osuuskauppojen asiakasomistajille ja asiakasomistajatalouteen kuuluville

Palveluhinnasto muille kuin osuuskauppojen asiakasomistajatalouteen kuuluville

Palveluhinnasto S-Pankki Private Visa

 

Usein kysyttyä

Haluamme tarjota asiakkaillemme parhaat mahdolliset palvelut päivittäisten raha-asioiden hoitamiseen, säästämiseen ja hankintojen rahoittamiseen. Varmistaaksemme ehtojen ajantasaisuuden, teemme niihin erilaisia tarkennuksia ja lisäyksiä. Teemme ehdoistamme samalla myös aiempaa selkeämpiä, helppolukuisempia ja ymmärrettävämpiä. Muutokset eivät vaikuta päivittäiseen pankkiasiointiisi.

Käteisen käytön vähentymisen ja yleisen hintatason kohoamisen vuoksi joudumme korottamaan suurempien, ajanvarauksella tehtävien ja ennakkoon tilattavien käteistalletusten ja -nostojen hintoja. Muutoksilla ei ole vaikutusta tavallisiin S-Pankin kortilla tehtäviin käteisnostoihin tai talletuksiin S-ryhmän toimipaikkojen kassoilla tai automaateilla.

Muutokset eivät edellytä toimenpiteitä asiakkailtamme. Päivittäiset pankkipalvelumme ovat jatkossakin maksuttomia osuuskauppojen asiakasomistajille asiakasomistajatalouteen kuuluville.

Ehtojen ja hinnastojen muutokset tulevat voimaan 1.2.2024. Voit jatkaa tuotteidesi ja palveluidesi käyttöä normaalisti. Muutoksilla ei ole vaikutusta päivittäisten pankkipalveluidesi käyttämiseen S-Pankissa.

Päivittäiset pankkipalvelumme ovat jatkossakin maksuttomia osuuskauppojen asiakasomistajille ja asiakasomistajatalouteen kuuluville. Käteisen käytön vähentyessä sen käsittelykustannukset ovat kohonneet. Tämän myötä teemme joitakin muutoksia esimerkiksi suurempien käteispalveluiden hinnoitteluun asiakaspalvelupisteillä. Muilta osin hinnasto säilyy entisellään.

Voit lukea käteisen hinnoittelun muutoksista tarkemmin kohdassa: ”Miksi käteisen hinnoitteluun tulee muutoksia?”.

Päivittäiset pankkipalvelumme ovat jatkossakin maksuttomia osuuskauppojen asiakasomistajille ja asiakasomistajatalouteen kuuluville. Käteisen käytön vähentyessä sen käsittelykustannukset ovat kohonneet. Tämän myötä päivitämme suurempien, ajanvarauksella tehtävien ja ennakkoon tilattavien käteistalletusten ja -nostojen hintoja asiakaspalvelupisteillä.

Erityistoiveita (esimerkiksi tietyt kolikot) sisältävät käteisnostot maksavat jatkossa 10 €. Suuremmat (yli 10 000 €/kk) talletukset maksavat jatkossa 50 €/kpl sekä ennakkoon tilattavat käteisnostot 0,5 % noston määrästä. Muilta osin hinnasto säilyy entisellään.

Muutoksilla ei ole vaikutusta tavallisiin S-Pankin kortilla tehtäviin käteisnostoihin tai talletuksiin S-ryhmän toimipaikkojen kassoilla tai automaateilla. Muistathan, että voit hoitaa suurimman osan pankkiasioistasi maksutta S-mobiilissa ja verkkopankissa. Voit tutustua uuteen hinnastoon jo verkkosivuillamme.

Päivittäiset pankkipalvelumme ovat jatkossakin maksuttomia osuuskauppojen asiakasomistajille ja asiakasomistajatalouteen kuuluville. Teemme joitakin muutoksia esimerkiksi suurempien käteispalveluiden hinnoitteluun. Voit lukea käteisen hinnoittelun muutoksista tarkemmin kohdassa: ”Miksi käteisen hinnoitteluun tulee muutoksia?”.

Teemme muutoksia useisiin ehtoihin. Ehtoihin tekemämme muutokset koostuvat pääosin tarkennuksista ja uusien ominaisuuksien mukanaan tuomista muutoksista. Olemme esimerkiksi tarkentaneet, että korttisi tai verkkopankkitunnustesi kadotessa sinun on soitettava välittömästi sulkupalveluun, joka on avoinna vuorokauden ympäri. Olemme lisäksi päivittäneet termejä ja parantaneet ehtoja ja niiden luettavuutta aiempaa ymmärrettävämmiksi. Tarkensimme myös useisiin ehtoihin tiedon siitä, miten jaamme tietoa S-ryhmän sisällä.

Tiliehdoissa paransimme ehtoja kokonaisuudessaan aiempaa helppolukuisemmaksi ja ymmärrettävämmäksi. Teimme ehtoihin tarkennuksia ja lisäyksiä, mutta itse asiasisällön muutokset ovat vähäisiä. Lisäksi tarkensimme tietoa siitä, miten S-Pankki jakaa tietoa S-ryhmän sisällä.

Korttiehtojen osalta yhtenäistimme ehtojen sisältöä vastaamaan muiden S-Pankin tuotteiden ehtojen sisältöä, jotta ehtojen lukeminen olisi sinulle mahdollisimman helppoa. Tarkensimme ehtoihin, että korttisi kadotessa sinun on soitettava välittömästi sulkupalveluun, joka on avoinna vuorokauden ympäri. (Korttien sulkupalvelu, 020 333 (pvm/mpm, 24 h/vrk).

Olemme lisänneet ehtoihin myös määritelmän edunvalvojasta ja hänen vastuustaan korttihakemuksen tekemisessä. Olemme myös lisänneet tiedon, kuinka voit itse asettaa kortille väliaikaisen sulun ja kuinka se vaikuttaa korttisi käyttämiseen. Lisäksi tarkensimme, mitä tietoja olet kortinhaltijana velvoitettu toimittamaan.

Täsmensimme myös, että meillä on oikeus veloittaa tekemäsi korttiostosi toiselta voimassa olevalta tililtäsi, jos olet lopettanut korttiin liitetyn tilin, ennen ostojen veloittumista. Luottotiliehtoihin lisäsimme tietoa tilitietopalvelun käytöstä ja tarkensimme yhteisvastuullisen velallisen tekemien toimien vaikutusta yhteiseen luottoon.

Digitaalisiin palveluihin liittyviin ehtoihin selkeytimme käsitteitä, paransimme ehtojen luettavuutta ja lisäsimme erilaisia tarkennuksia. Yhtenäistimme ehtojen sisältöjä myös vastaamaan muita ehtojamme. Tarkensimme ehtoihin myös, että verkkopankkitunnustesi kadotessa sinun on soitettava välittömästi sulkupalveluun, joka on avoinna vuorokauden ympäri. (Pankkitunnusten sulkupalvelu, 09 6964 6820 (pvm/mpm, 24 h/vrk).

Maksujenvälityksen ehdoissa selkeytimme, mitä eri käsitteet tarkoittavat. Lisäsimme myös uuden kappaleen, koskien käteispalveluiden rajoituksia.

SEPA-suoraveloituksen ehdoissa täsmensimme veloituksiin sovellettavia ehtoja sekä sitä, kuinka voit halutessasi myös rajoittaa SEPA-suoraveloituksia. Lisäsimme myös kappaleen koskien ylivoimaista estettä ja täsmennyksen suostumuksesta henkilötietojen käsittelyyn.
Suoramaksun ehtoja paransimme kokonaisuudessaan aiempaa helppolukuisemmaksi ja ymmärrettävämmäksi. Lisäsimme ehtoihin maininnan oikeudestamme irtisanoa suoramaksutoimeksianto, jos sinulla on käytössäsi S-Pankin verkkopankki ja sen myötä mahdollisuus käyttää e-laskua.

Löydät kaikki ehtoihin tulevat muutokset tältä sivulta, jos haluat tutustua muutoksiin tarkemmin. Näet keskeisimmät ehdoissa muuttuvat asiat helposti tutustumalla tekstissä vihreällä värillä korostettuihin kohtiin. Katso kaikki muutokset

Löydät kaikki ehtoihin tulevat muutokset tältä sivulta, jos haluat tutustua muutoksiin tarkemmin. Näet keskeisimmät ehdoissa muuttuvat asiat helposti tutustumalla tekstissä vihreällä värillä korostettuihin kohtiin. Katso kaikki muutokset

Sinun ei tarvitse tehdä mitään ehtoihin ja hinnastoihin tulevien muutoksien vuoksi. Voit jatkaa palveluiden käyttöä normaaliin tapaan. Muutoksilla ei ole vaikutusta päivittäiseen pankkiasiointiisi ja voit jatkaa palveluidesi käyttöä normaaliin tapaan.

Jos haluat vastustaa yhtä tai useampaa ehtomuutosta irtisanomalla palvelusi, otathan meihin yhteyttä ensisijaisesti lähettämällä viestin joko S-mobiilissa tai verkkopankissa 31.1.2024 mennessä. Halutessasi voit asioida myös asiakaspalvelupisteellämme varaamalla ajan osoitteessa s-pankki.fi/ajanvaraus.

Muistathan huolehtia, että pankkiasiointiin liittyvät tietosi ovat aina ajan tasalla. Päivitäthän tietosi verkkosivuillamme.

Tutustuthan ensin huolellisesti uusiin ehtoihin. Ehtoihin tekemämme muutokset koostuvat pääosin tarkennuksista ja uusien ominaisuuksien mukanaan tuomista muutoksista. Löydät kaikki ehtoihin tulevat muutokset tältä sivulta. Näet keskeisimmät ehdoissa muuttuvat asiat helposti tutustumalla tekstissä vihreällä värillä korostettuihin kohtiin.

Jos haluat vastustaa yhtä tai useampaa ehtomuutosta irtisanomalla palvelusi, otathan meihin yhteyttä ensisijaisesti lähettämällä viestin joko S-mobiilissa tai verkkopankissa 31.1.2024 mennessä. Halutessasi voit asioida myös asiakaspalvelupisteellämme varaamalla ajan osoitteessa s-pankki.fi/ajanvaraus.

Lataa ensin S-mobiili puhelimesi sovelluskaupasta. Voit ladata sovelluksen joko Googlen palveluilla varustettuihin Android-puhelimiin tai Applen iPhone-puhelimiin. Huomaathan, että kaikista Huawein Android-puhelimista ei ole pääsyä Google Play -kauppaan. Näihin puhelimiin S-mobiilia ei toistaiseksi voi ladata. Jos S-mobiili ei näy puhelimesi sovelluskaupassa, tarkista sovelluskauppasi maa-asetukset ja aseta maaksi Suomi. Huomaathan, että S-mobiilia ei voi ottaa käyttöön Suomen ulkopuolella.

Tarvitset ensimmäiseen kirjautumiseen S-Pankin tai jonkin toisen pankin verkkopankkitunnukset ja sinun tulee olla asiakasomistaja tai kuulua asiakasomistajatalouteen. Jotta saat S-mobiilissa käyttöösi S-Pankin palvelut, vahvistamme käyttöönoton tekstiviestivahvistuksella. Tekstiviestivahvistus lähetetään asiakastiedoissasi olevaan tekstiviestivahvistuksen puhelinnumeroon, jonka voit lisätä omiin tietoihisi S-Pankin verkkopankissa, päivittämällä asiakastietosi toisen pankin tunnuksilla tai lähimmällä S-Pankin asiakaspalvelupisteellä.

Ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä saat käyttöösi S-mobiilin tunnistamisen, jonka avulla voit jatkossa kirjautua sormenjäljellä, itse valitsemallasi tunnusluvulla tai Face ID:llä niillä iOS-puhelimilla, joissa on kasvojentunnistustoiminto.

S-mobiilissa voit tarkastella tilitapahtumia ja maksaa laskuja. Näet korttisi ja voit esimerkiksi muokata korttien turvarajoja ja tarkastella luottotapahtumia. Voit myös ostaa rahastoja ja seurata rahastosäästöjäsi sekä hoitaa laina-asioita. Voit myös tarkastella muun muassa bonustietojasi, sähköisiä kassa- ja takuukuittejasi ja sinulle tarjottavia etuja. Sähköiset kuitit näet, kun olet ottanut ne käyttöön S-mobiilissa tai S-käyttäjätilillä.

Voit hankkia verkkopankkitunnukset käymällä asiakaspalvelupisteellämme. Voit asioida joko varaamalla ajan verkkosivujemme kautta tai käymällä asiakaspalvelupisteellä sinulle sopivana ajankohtana. Voit tarkistaa sinua lähimmän asiakaspalvelupisteen sekä aukioloajat verkkosivuiltamme.

Saat verkkopankkitunnukset käyttöösi, kun

  • sinulla on tili S-Pankissa tai laaja käyttöoikeus toisen henkilön S-Pankissa olevaan tiliin
  • olet vähintään 12-vuotias
  • sinulla on tunnuksia hakiessasi mukanasi voimassa oleva passi tai kuvallinen henkilökortti.

Lähetämme syksyn 2023 aikana henkilökohtaisen viestin verkkopankkiin tai paperipostina kaikille, joita muutokset koskevat. Verkkopankkiin viestin saaville lähetämme lisäksi erillisen ilmoituksen saapuneesta viestistä joko sähköpostilla tai tekstiviestillä.

Muistathan kuitenkin, että emme koskaan tiedustele verkossa tai puhelimitse pankkitietojasi kuten tunnuslukua, salasanaa tai korttinumeroa.

Näin tunnistat huijausviestin

Emme lähetä linkkejä verkkopankin kirjautumissivulle tai muille sivuille, joissa kysytään heti pankkitunnuksia tai korttitietoja. Jos sait tällaisen viestin, kyseessä on huijaus. Älä avaa viestin sisältämiä linkkejä, vaan poista viesti.

Emme myöskään koskaan ota sinuun yhteyttä yllättäen ja pyydä luovuttamaan henkilökohtaisia tietojasi sähköpostissa, puhelimessa, tekstiviestillä, sosiaalisen median kanavissa tai kasvotusten tulemalla käymään kotiovellasi. Emme myöskään koskaan pyydä etäyhteyttä tietokoneeseesi.

Voit lukea lisää turvallisesta pankkiasioinnista verkkosivuiltamme.

Lähetämme henkilökohtaisen viestin kaikille, joita muutokset koskevat. Koska viestejä lähetetään suurelle joukolle asiakkaitamme, olemme jaksottaneet viestien lähetykset syyskuun, lokakuun ja marraskuun ajalle.

Lähetämme muutoksia koskevat viestit ensisijaisesti sähköisenä verkkopankkiin ja tarvittaessa paperipostina kotiosoitteeseen. Verkkopankkiin viestin saaville lähetämme lisäksi erillisen ilmoituksen saapuneesta viestistä joko sähköpostilla tai tekstiviestillä.

Jos et ole vielä saanut viestiä, voit kuitenkin tutustua muutoksiin jo nyt verkkosivuillamme.