Siirry suoraan sisältöön

Olen antanut tietojani huijausviestin kautta. Mitä minun pitää tehdä?

Jos olet saanut huijausviestin ja klikannut siinä olevaa linkkiä ja antanut tämän jälkeen pankkitunnuksiin tai maksukorttiin liittyviä tietojasi sivustolle, toimi seuraavasti:

  1. Ilmoita tapahtuneesta välittömästi sulkupalveluun.
    Jos olet antanut pankkitunnuksesi, ilmoita tapahtuneesta pankkitunnusten sulkupalveluun 09 6964 6820 (pvm/mpm). Jos olet antanut korttitietojasi, ilmoita myös korttien sulkupalveluun 020 333 (pvm/mpm). Molemmat numerot ovat avoinna ympäri vuorokauden jokaisena päivänä. Huomaathan, että suljettuasi pankkitunnuksesi ja/tai korttisi, et pääse kirjautumaan verkkopankkiin tai käyttämään korttiasi esimerkiksi ostoksiin tai käteisen nostamiseen. Uudet pankkitunnukset saat asiakaspalvelupisteestämme. Uusi kortti toimitetaan sinulle automaattisesti postitse kotiin.

  2. Tee rikosilmoitus, jos tililtäsi tai kortiltasi on lähtenyt rahaa.
    Jos tililtäsi on lähtenyt sinulle tuntemattomille henkilöille rahaa tai kortillesi on tullut tapahtumia, joita et tunnista, tee rikosilmoitus poliisille. Rikosilmoituksen voi tehdä nopeimmin poliisin verkkosivuilla, osoitteessa www.poliisi.fi/tee-rikosilmoitus

  3. Avaa uudet verkkopankkitunnukset.
    Voit avata uudet verkkopankkitunnukset asiakaspalvelupisteellämme. Suosittelemme ajan varaamista etukäteen verkkosivuillamme, jotta vältät jonottamisen. Tarvitset voimassa olevan passin tai henkilökortin uusiessasi tunnuksesi. Halutessasi voit tehdä asiakaspalvelupisteellä myös reklamaation (lue tarkemmin kohdasta 4).

  4. Lähetä reklamaatio S-Pankin verkkopankissa.
    Toimita meille kopio rikosilmoituksesta sekä mahdollisimman tarkka selvitys tapahtuneesta. Listaa selkeästi reklamoimasi tapahtumat päivämäärineen. Saat tiedot toimitettua helpoiten lähettämällä reklamaation viestillä verkkopankissa alla olevilla ohjeilla:

Näin lähetät reklamaation verkkopankissa

  1. Kirjaudu verkkopankkiin.
  2. Mene Asiakaspalvelu -välilehdelle ja klikkaa Lähetä viesti S-Pankin Asiakaspalveluun.
  3. Verkkopankissa auttaa chat-robotti. Kerro chat-robotille, että asiasi koskee korttireklamaatiota. Robotti ohjaa sinut lähettämään viestin.
  4. Täytä tarvittavat tiedot ja liitä mukaan mahdolliset liitteet. Voit katsoa viestissä tarvittavat tiedot verkkosivuillamme olevasta reklamaatiolomakkeesta.
  5. Lähetä reklamaatio.

Käsittelemme reklamaation mahdollisimman pian ja olemme tämän jälkeen sinuun henkilökohtaisesti yhteydessä.