Toimin edunvalvojana ja päämieheni palveluita on siirtynyt Handelsbankenista S-Pankkiin. Kuinka voin hoitaa päämieheni pankkiasioita S-Pankissa ja kuinka hän voi itse hoitaa niitä?
Päämiehesi tilit ja niihin liitetty debit-kortti ovat siirtyneet Handelsbankenista S-Pankkiin sellaisenaan.
Jos päämiehesi ei tarvitse uusia palveluja S-Pankista, riittää hänen asiakastietojensa päivittäminen. Jos päämiehellä on käytössään verkkopankkitunnukset, voi hän päivittää asiakastietonsa täällä. Edunvalvojana voit myös päivittää asiakastiedot päämiehesi puolesta esim. soittamalla S-Pankin pankkitunnuksilla tunnistautuneena S-Pankin asiakaspalveluun tai käymällä S-Pankin toimipisteellä.
Jos päämies tarvitsee käyttöönsä esim. verkkopankkitunnukset, on sinun ilmoitettava päämiehen oikeudesta käyttää pankkipalveluja.
Edunvalvontapäätös tai vahvistettu edunvalvontavaltakirja on siirtynyt Handelsbankenista S-Pankille kaupan toteutumisen jälkeen. Mikäli et ole vielä toimittanut S-Pankille seuraavia asiakirjoja on se hyvä tehdä mahdollisimman pian:
- Edunvalvojan ilmoitus päämiehen oikeudesta käyttää pankkipalveluita
Yksityinen edunvalvoja voi toimittaa asiakirjat joko Asiakasomistajapalvelu ja S-Pankki-pisteeseen tai oman S-Pankin verkkopankkinsa kautta.
Saat tiedon, kun ilmoitus on käsitelty, jonka jälkeen päämiehesi voi käydä avaamassa sallitut palvelut.
Huomaathan, että myös sinun tulee edunvalvojana olla henkilöasiakkaana S-Pankissa, jos tarvitset pääsyn päämiehesi tileihin. Voit maksaa päämiehesi laskuja oman verkkopankkisi kautta päämiehen tililtä, johon sinulla on käyttöoikeus ja jonka olet pyytänyt S-Pankkia liittämään verkkopankkiisi maksutiliksi.
Tarkista, että sinulla on haluamasi rooli S-Pankissa päämiehen asioiden hoitamiseen. Jos et ole S-Pankin asiakas, voit hoitaa päämiehesi asioita ainoastaan S-Pankin toimipisteellä.