Siirry suoraan sisältöön

Vuokravakuustili

Muuttaessasi vuokralle vuokranantaja voi edellyttää sinulta vuokravakuustilin avaamista pankkiin.  Vuokravakuustilin tarkoituksena on tarjota vuokravakuudelle reilu ja turvallinen säilytyspaikka, josta on hyötyä sekä vuokraajalle että vuokranantajalle.

Miksi kannattaa avata vuokravakuustili?

  • Se on turvallinen ja reilu säilytyspaikka vuokravakuudelle.
  • Saat rahoillesi käyttötilin korkoa.
  • Pääoma ja talletuskorko kuuluvat talletussuojan piiriin.
Osio otsikolla Miten vuokravakuustili toimii?

Miten vuokravakuustili toimii?

  • Vuokralainen tallettaa vuokravakuustilille vuokranantajan kanssa sovitun summan. Vuokralainen ei pysty itse käyttämään tiliä, koska se pantataan vuokranantajalle.
  • Jos vuokria on jäänyt maksamatta tai asuntoa joudutaan korjaamaan vuokralaisen toiminnasta johtuen, on vuokranantajalla oikeus nostaa tilillä olevat rahat.
  • Kun vuokrasopimuksesi päättyy, panttaussopimus palautetaan pankkiin ja saat vuokrasumman korkoineen käyttöösi, kunhan olet hoitanut velvoitteesi moitteetta eikä vuokranantajalla ole vaateita.
Osio otsikolla Näin avaat vuokravakuustilin

Avaa vuokravakuustili asiakaspalvelupisteessä

  1. Tule lähimpään asiakaspalvelupisteeseen. Palvelemme sinua useimmissa Prismoissa sekä valikoiduissa Sokoksissa ja S-marketeissa kautta maan. Mukaasi tarvitset asunnon allekirjoitetun (paperinen tai sähköinen) vuokrasopimuksen tai sen kopion sekä passin tai henkilökortin henkilöllisyyden todentamiseksi. Varaa aika asiakaspalvelupisteeseen

  2. Avaa vuokravakuustiliksi S-Tili tai S-Tuottotili. Voit avata tilin myös verkkopankissa, mutta panttaus täytyy tehdä asiakaspalvelupisteessämme. 

  3. Tiliin tehdään panttaussopimus. Avaamasi tili muutetaan vuokravakuustiliksi tekemällä siihen panttaus, josta sovitaan pankin ja vuokranantajan kanssa. Kun sopimus on tehty ja käsitelty S-Pankissa, lähetetään se sinulle postitse kotiin allekirjoitettavaksi. Toimita allekirjoitettu sopimus vuokranantajallesi. Tilin panttaamisesta veloitetaan palveluhinnastomme mukaisesti. Huomaathan, että pantattavalla tilillä tulee olla palvelumaksun verran varoja, jotta panttaus voidaan tehdä.

Ehdot ja asiakirjat

Heräsikö kysymyksiä?

Soita meille 010 76 5800

Asiakaspalvelumme on tavoitettavissa ma–pe klo 9–16 (pvm/mpm). Tarvitset soittaessasi aina verkkopankkitunnuksia tai S-mobiilin tunnistamista

Varaa aika ja tule käymään

Noin 80 asiakaspalvelupistettämme palvelevat sinua Prismoissa, useimmissa Sokoksissa ja valikoiduissa S-marketeissa kautta maan. Olemme avoinna myös iltaisin ja lauantaisin. Voit hoitaa asiasi jonottamatta, kun varaat ajan toimipaikkaan. 

Varaa aika

Varmista, että me tavoitamme sinut

Kun yhteystietosi ovat ajan tasalla, saat sähköpostiisi tietoa S-Pankin ja koko S-ryhmän uusista palveluista ja ajankohtaisista asiakasomistajaeduista heti ensimmäisten joukossa.

Päivitä yhteystietosi