Gå direkt till innehållet

Uppdatera dina kunduppgifter

Det är vår skyldighet att tillsammans med dig se till att de uppgifter om dig som hör samman med dina bankärenden är aktuella. Därför ber vid dig nu uppdatera dina uppgifter genom att besvara några frågor.

 

Uppdatera barnets kunduppgifter

Om ditt barn eller den person du har vårdnaden om har banktjänster i S-Banken, kom ihåg att också uppdatera barnets eller personens kunduppgifter regelbundet.

Varför ber vi dig uppdatera dina kunduppgifter?

Vi ställer samma frågor till alla våra kunder – nuvarande och nya – oberoende av ålder, kön eller förmögenhet. Genom att ställa frågor säkerställer vi tillsammans med myndigheterna att det är tryggt och smidigt för dig att uträtta bankärenden. Du kan läsa mer om varför vi ställer frågor på vår webbplats.

Vi påminner dig om att uppdatera uppgifterna vid behov per sms och e-post, om du har uppgett ditt mobiltelefonnummer och din e-postadress för oss. När du har fått meddelandet har du 15 dagar på dig att uppdatera uppgifterna. Om du inte uppdaterar uppgifterna tvingas vi spärra möjligheten att göra kontantuttag och -insättningar med ditt kort.

Så här uppdaterar du dina uppgifter på webbanken

  1. Logga in på webbanken via knappen ovan.
  2. Svara på den enkät som öppnas efter att du har loggat in. Om enkäten inte öppnas automatiskt, klicka på ditt namn i övre högra hörnet, välj rubriken Personuppgifter och sedan Uppdatera uppgifter.
  3. Fyll i enkäten och klicka slutligen på knappen Skicka.

Så här uppdaterar du dina uppgifter i S-mobil

  1. Logga in i S-mobil och välj Jag i menyn nedtill. 
  2. Välj rubriken S-Bankens tjänster och sedan Kunduppgifter.
  3. Fyll i enkäten och klicka slutligen på knappen Skicka.

Om du inte har webbankskoder till någon finländsk bank, kan du också uppdatera dina uppgifter på ett av våra kundtjänstställen eller med en blankett.

Boka tid till ett kundtjänstställe eller besök oss när det passar dig. Tidsbokning och sökning av närmaste serviceställe finns här. Om du uppdaterar uppgifterna med en blankett, ska du skicka den ifyllda blanketten och en kopia av ditt giltiga pass eller identitetskort till följande adress: S-Banken Abp / KAMPANJ, PB 78, 00088 S-GRUPPEN.

Har du fått en begäran om utredning av skattskyldighet?

Som bank är vi skyldiga att inhämta information om skattskyldighet för alla våra kunder. Bland annat CRS-rapporteringsstandarden och FATCA-avtalet ålägger oss att göra detta.

Om du till exempel har en utländsk adress, ett utländskt hemvistland eller ett utländskt telefonnummer, kan det vara fråga om en koppling som eventuellt pekar på skattskyldighet i ett annat land än Finland. Vi har skickat en begäran om utredning till dig, för att dina kunduppgifter och uppgifter om beskattning ska uppdateras.

Du kan uppdatera dina uppgifter på något av följande sätt:

  1. I avsnittet Jag i appen S-mobil genom att välja ”S-Bankens tjänster” och ”Kunduppgifter”.
  2. I S-Bankens webbank genom att välja ”Inställningar” och ”Egna uppgifter”.
  3. Om du ännu inte har webbankskoder till S-Banken, kan du alternativt uppdatera dina
    uppgifter med webbankskoder från en annan finländsk bank på vår webbplats.
  4. Genom att boka tid till ett av våra kundtjänstställens-banken.fi/servicestallen.
    Kom ihåg att ta med dig giltigt pass eller identitetskort på besöket.