Gå direkt till innehållet

Behöver du hjälp? Vi hjälper till!

Behöver du hjälp med S-Bankens tjänster? Oavsett om det gäller webbankskoder, aktivering av S-mobil eller dina dagliga bankärenden är S-Bankens kundtjänst redo att hjälpa till. Du kan enkelt sköta nästan alla dina bankärenden i S-mobil eller på webbanken när det passar dig bäst. Om du vill sköta ärenden personligen eller behöver personlig rådgivning, rekommenderar vi att du bokar tid i förväg.

Sköt enkelt ärenden på internet och med S-mobil

Du kan sköta nästan alla dina bankärenden via S-Bankens digitala kanaler – smidigt och utan att köa. Som ägarkund kan du använda den praktiska S-mobilappen vid sidan av den konventionella webbanken. I S-mobil kan du se de viktigaste uppgifterna om dina tjänster och enkelt sköta dina dagliga bankärenden.

 

Om du behöver hjälp med dina bankärenden, kan du också nå våra experter på internet: Du kan skicka ett meddelande till oss i S-mobil eller på webbanken.

Personlig service utan att köa

Du betjänas också av S-Bankens omfattande nätverk av serviceställen runt om i Finland. Vi rekommenderar att du bokar tid i förväg för att ditt besök på vårt serviceställe ska bli så smidigt som möjligt. På våra kontor ger vi service enbart med tidsbokning.

Private Banking

Finländsk, personlig och professionell privatbank till din tjänst. För oss är det en hederssak att tillhandahålla våra kunder vår breda expertis. Det är enkelt att uträtta ärenden hos oss och vår verksamhet är i Finland, nära dig. Utöver diskretionär kapitalförvaltning och juridiska tjänster erbjuder vi kompletta bank- och lånetjänster. Våra Wealth Planning- och Family Office-tjänster tillhandahåller kunderna en långsiktig planering av förmögenhets- och arvsärenden över generationerna.

 

Kontantuttag i butikskassan

Som S-Bankens kund kan du med S-Bankens bankkort ta ut kontanter utan avgift i kassorna på dem av S-gruppens verksamhetsställen som tillhandahåller kontanttjänster. Uttagen debiteras ditt bankkonto i S-Banken, dvs. S-Kontot.

Kontaktuppgifter till kontoren

Nedan hittar du adresserna till kontoren per region. Observera att kontoren ger service enbart med tidsbokning och endast i ärenden som gäller sparande och investering samt finansiering.

Regiondirektör Johanna Sjöstedt, tfn 010 76 58512

Kontoren:

  • Hagalund, Västanvinden 1 A, 1. och 2. våningen, 02100 Esbo
  • Mattby, Halvankarvägen 8, 7. våningen, 02230 Esbo

 

Regiondirektör Juha-Lassi Laisi, tfn 010 76 58521

Kontoren:

  • Alexandersgatan 46 A, 2. våningen, 00100 Helsingfors

Regiondirektör Sami Hoffren, tfn 010 76 58524

Kontoren:

  • Anttigatan 3 D, 6. krs, 00100 Helsingfors

Regiondirektör Sanna Suomalainen, tfn 010 76 79441

Kontoren:

  • Flemingsgatan 34, 00510 Helsingfors (ingen kundservice)

Regiondirektör Jarkko Pöysti, tfn 010 76 58515

Kontoren:

  • Innopark 2, Vankanlähde 7, 4. våningen, 13100 Tavastehus

Regiondirektör Jarkko Pöysti, tfn 010 76 58515

Kontoren:

  • Tavastgatan 4, 05800 Hyvinge

Regiondirektör Ilari Tyrkkö, tfn 010 76 58468

Kontoren:

  • Asemakatu 12, 40100 Jyväskylä

Regiondirektör Jarkko Pöysti, tfn 010 76 58515

Kontoren:

  • Keskikatu 1, 04200 Kervo

Regiondirektör Jaana Repo-Kemppinen, tfn 010 76 58514

Kontoren:

  • Keskuskatu 29, 48100 Kotka

 

Regiondirektör Jaana Repo-Kemppinen, tfn 010 76 58514

Kontoren:

  • Kouvolankatu 22, 45100 Kouvola

Regiondirektör Henri Kohvakka, tfn 010 76 58522

Kontoren:

  • Puutarhakatu 9, 3. krs, 70300 Kuopio

Regiondirektör Jaana Repo-Kemppinen, tfn 010 76 58514

Kontoren:

  • Laiturikatu 2, 5.krs, 15140 Lahti

Regiondirektör Henri Kohvakka, tfn 010 76 58522

Kontoren:

  • Porrassalmenkatu 27, 50100 St. Michel

Regiondirektör Matti Tapio, tfn 010 76 58508

Kontoren:

  • Kauppurienkatu 10, 3. våningen, 90100 Uleåborg

Regiondirektör Jörgen Blomqvist, tfn 010 76 58526

Kontoren:

  • Köpmansgatan 8, 68600 Jakobstad

Regiondirektör Simo Sarkkinen, tfn 010 76 58513

Kontoren:

  • Itäpuisto 7, 5. krs, 28100 Björneborg

Regiondirektör Jaana Repo-Kemppinen, tfn 010 76 58514

Kontoren:

  • Västra Alexandersgatan 1, 06100 Borgå

Regiondirektör Jörgen Blomqvist, tfn 010 76 58526

Kontoren:

  • Kalevankatu 12 B, 60100 Seinäjoki

Regiondirektör Ilari Tyrkkö, tfn 010 76 58468

Kontoren:

  • Tavastgatan 13 A, 33100 Tammerfors

Regiondirektör Simo Sarkkinen, tfn 010 76 58513

Kontoren:

  • Auragatan 8, 5. våningen, Åbo

Regiondirektör Jari Itkonen, tfn 010 76 58523

Kontoren:

  • Dickursby, Silkesfabriksvägen 5 G, 01300 Vanda

Regiondirektör Jörgen Blomqvist, tfn 010 76 58526

Kontoren:

  • Hovrättsesplanaden 19, 65100 Vasa

Identifiering och identitetsbevis

S-Banken förutsätter stark autentisering i samband med ärendehantering, såväl på kontor och kundtjänstställen som i telefontjänsten och på webbförhandlingar. På våra kundtjänstställen och i telefontjänsten kan du också identifiera dig med appen S-mobil. Du bör identifiera dig också när du uträttar ärenden med kundansvariga som flyttats över från Handelsbanken till S-Banken. Identitetshandlingar som vi godtar är pass eller identitetskort utfärdat av en myndighet. Identitetshandlingen ska vara försedd med foto, giltig och oskadad. Vi godtar även identitetsbevis, till exempel pass, utfärdade av utländska myndigheter eller pass eller identitetskort utfärdade av en myndighet inom EU eller EES. Observera att det kan finnas begränsningar i tjänster som aktiveras genom uppvisande av utländskt identitetsbevis.

Vi godtar följande identitetsbevis:

  • pass (dock inte nödpass, främlingspass eller resedokument för flykting)
  • identitetskort (utfärdat efter 31.5.2011)
  • pass
  • identitetskort som godtas som resedokument utfärdat av en myndighet i EU/EES-området, Schweiz eller San Marino
  • tillfälligt identitetskort
  • körkort (utfärdat efter 1.10.1990

Du kan ta ut kontanter med S-Bankens bankkort i kassorna på S-gruppens verksamhetsställen även med körkort, men du behöver ett giltigt pass eller identitetskort för att göra insättningar. Identifiering med S-mobil kan inte användas för identifiering i kassaärenden.