Gå direkt till innehållet

Vad ska jag göra om jag glömmer mitt lösenord?

Du kan beställa ett nytt lösenord som kopplas till bankkoderna till S-Banken på tre olika sätt:

    • På inloggningssidan till webbanken. För att beställa ett lösenord behöver du användarnamn och kodtabell till S-Bankens webbank samt din personbeteckning. Ett nytt engångslösenord skickas per post till din hemadress inom ett par dagar. Vid första inloggningen ska du byta detta lösenord till ett lösenord som du hittar på själv. Lösenordet ska vara 4–6 tecken långt och får innehålla enbart siffror.
    • Genom att besöka S-Bankens kundtjänstställe. Var beredd på att du måste kunna styrka din identitet. På kundtjänststället nollställs lösenordet, varefter systemet vid nästa inloggning ber dig byta lösenord till ett lösenord du själv hittar på.
    • Genom att ringa S-Bankens telefontjänst (tfn 010 76 5810, må–fr kl. 9–20, 0,0835 €/samtal + 0,1209 €/min.). För att förnya lösenordet behöver du användarnamn och kodtabell till S-Bankens webbank samt din personbeteckning. Lösenordet nollställs i telefontjänsten. Vid första inloggningen ska du byta detta lösenord till ett lösenord som du hittar på själv.

För förnyelse av lösenord tar vi ut en avgift enligt servicetariffen.