Gå direkt till innehållet
Vi har ett serviceavbrott på webbanken och i S-mobil på grund av en systemuppdatering mellan 21.4 klockan 23.00 och 22.4 klockan 7.00. Vi beklagar störningen. Läs mer

Hur gör jag om mitt kort förkommer?

Spärra ditt kort omedelbart genom att ringa spärrtjänsten för kort som är öppen 24 timmar om dygnet:

  • Samtal från Finland på tfn 020 333 (lna/msa)
  • Samtal från utlandet på tfn +358 20 333
  • Reservnumret från utlandet är: +358 800 1 2400

Vid tidpunkten för spärranmälan övergår ansvaret för eventuellt missbruk av kortet från dig till S-Banken.

Om du använder ett kort med Visa-symbolen eller ett S-Förmånskort Debit skickar vi automatiskt ett nytt kort till dig. För nytt kort debiteras avgift enligt serviceprislista. Då du får ett nytt kort, uppdatera kortuppgifterna i tjänster som drar en månatlig avgift från kortet. I en del tjänster uppdateras uppgifterna automatiskt. Om du vill kan du be vår kundtjänst se till att kortuppgifterna inte uppdateras automatiskt i tjänsterna.