Gå direkt till innehållet

S-Förmånskort Debit

  • Med S-Förmånskort Debit samlar du Bonus, betalar inköp samt tar ut och sätter in kontanter endast på S-gruppens verksamhetsställen.
  • Korten har ingen Visa-logo och inget chip som möjliggör kontaktlös betalning.
  • S-Förmånskort Debit blev avgiftsbelagt den 1 oktober 2021. Månadsavgiften är 3 euro.

 

S-Förmånskort Debit är ett betalkort utan chip. Då avläses kundens medlemsnummer och kortuppgifterna utifrån magnetremsan på kortet. S-Förmånskort Debit är en kortprodukt som endast kan användas på S-gruppens fysiska verksamhetsställen. Därför omfattas kortet inte av det konsumentskydd som garanteras i betaltjänstlagen. Kortinnehavarens och kortutfärdarens ansvar, till exempel vid obehörig användning, har fastställts i kortvillkoren och kortavtalet. S-Förmånskort Debit har inte erbjudits till nya kunder sedan 2012.

Vill du byta ditt S-Förmånskort Debit ut till ett avgiftsfritt Visakort?

Vi rekommenderar att du byter ut ditt S-Förmånskort Debit till det mångsidiga bank- och kreditkortet S-Förmånskort Visa, med vilket du

Ägarkunderna i handelslagen får S-Förmånskort Visa utan månads- och årsavgifter. Välj bankkort, kreditkort eller kombinationskort efter behov. Se vad allt du kan göra med kortet (på finska).

 

Om du vill säga upp ditt S-Förmånskort Debit, kan du kontakta oss på webbanken eller via telefontjänsten eller genom att besöka vår Ägarkundstjänst och S-Banken-servicepunkt.

 

På webbanken

På webbanken kan du enkelt säga upp ditt S-Förmånskort Debit. Gör så här:

  1. Logga in på webbanken. På förstasidan eller i avsnittet Mina kort på fliken Kort väljer du sedan det S-Förmånskort Debit som du vill säga upp.
  2. Klicka på Säg upp kort och bekräfta sedan uppsägningen med dina webbankskoder eller genom identifiering i S-mobil.
  3. Webbanken meddelar att kortet är uppsagt. Förstör kortet genom att klippa det i flera bitar över magnetremsan och namnet. Om du vill ansöka om S-Förmånskort Visa kan du göra det i avsnittet Ansök om kort på webbanken.

 

Vid en Ägarkundstjänst och S-Banken-servicepunkt

Boka först en lämplig tid för ett besök på närmaste serviceställe via vår webbplats. Boka tiden med ämnet Konton, kort och betalning. Ta med dig ett giltigt pass eller identitetskort och alla dina nuvarande S-Förmånskort.

vår webbplats kan du kontrollera var vårt närmaste serviceställe finns.

 

I telefontjänsten

Du når oss per telefon på 010 76 5810 (0,0835 €/samtal + 0,1209 €/minut). Vi kan avsluta ditt S-Förmånskort Debit per telefon. Däremot kan du bara beställa ett nytt S-Förmånskort Visa via telefontjänsten om du redan har S-Bankens webbankskoder. Vi använder koderna för att identifiera dig per telefon. Du kan också identifiera dig i telefontjänsten med S-mobil, om du använder appen.

Om du inte behöver någon betalfunktion på ditt kort, kan du välja ett avgiftsfritt S-Förmånskort Kontantkort som enbart är avsett för att samla Bonus. Med kortet kan du samla Bonus, men inte betala inköp och ta ut pengar i kassan eller i automat. Du kan säga upp ditt S-Förmånskort Debit på vår webbanken med webbankskoder till vilken finländsk bank som helst. Du kan också besöka vår Ägarkundstjänst och S-Banken-servicepunkt eller ringa vår telefontjänst. För att kunna samla Bonus kan du enkelt beställa ett avgiftsfritt S-Förmånskort på Oma S-kanava på s-kanava.fi.

Har du frågor?

Ring oss på 010 76 5810

Vår kundtjänst är öppen må–fr kl. 9–16 (lna/mta). När du ringer ska du alltid ha webbankskoder eller identifiering i S-mobil till hands.

Boka tid och besök oss

Vi har totalt cirka 80 kundtjänstställen på Prisma, de flesta Sokosvaruhus och utvalda S-marketenheter runt om i Finland. Vi har öppet även på kvällar och lördagar. Du kan sköta dina ärenden utan att behöva köa om du bokar tid till ett serviceställe.

Boka tid

Säkerställ att vi kan nå dig

När dina kontaktuppgifter är uppdaterade hör du till de första som per e-post får information om S-Bankens och hela S-gruppens nya tjänster och aktuella ägarkundsförmåner.

Uppdatera dina kontaktuppgifter