Gå direkt till innehållet

Förmögenhets- och arvsplanering i fokus för Family Office

2021-03-26

FIM som ansvarar för S-Bankens Private Banking-tjänster fortsätter att satsa på tjänsten Family Office. Veera Kosonen, som framgångsrikt har lett Wealth Planning-teamet med fokus på förmögenhets- och arvsplanering, tar plats i ledningen för Family Office.

FIM:s tjänst Family Office fortsätter att utvecklas. Framöver ansvarar direktör Veera Kosonen för verksamheten. Hon leder också Wealth Planning-teamet som fokuserar på förmögenhets- och arvsplanering.

”Genom förändringen tar vi vår tjänst Family Office till en ny nivå. Vi ger våra största kunder bättre och större möjligheter att tillsammans med oss göra upp långsiktiga och personliga planer för att utveckla sin förmögenhet”, säger direktör Pasi Poikkeus med ansvar för Private Banking.

Målgruppen för Family Office är förmögna familjer som behöver hjälp att utveckla och förvalta förmögenheten. Fokus för tjänsten är att trygga, bevara och öka familjens förmögenhet samt hantera risker och överföra förmögenheten till kommande generationer.

Servicekonceptet skräddarsys och utformas alltid så att utgångspunkten är kundens hela individuella situation. Kunden betjänas av ett team av experter från olika delområden. Till teamet hör privatbankirer, Wealth Planning-jurister och portföljförvaltare.

Veera Kosonen, som tar plats i ledningen för Family Office, har i mer än tio år arbetat i både Finland och Luxemburg med att hjälpa kunder i frågor kring förmögenhetsplanering – vare sig det handlat om kundens egen, familjens eller företagets förmögenhet. Kosonen säger sig vara glad över att kunna bygga upp ett nytt servicekoncept.

”En unik kundupplevelse – att för varje kund avgöra vad som är en unik kundupplevelse och se till att den förverkligas – är utgångspunkten för allt i mitt arbete. Vare sig det handlar om juridisk rådgivning och skatterådgivning inom förmögenhetsplanering eller om att hitta finansiella lösningar för kunden, är det allra bästa att kunden upplever sig ha fått en god service som han eller hon inte har fått tidigare – en service som man inte får någon annanstans. Detta kommer också att vara grunden för vår tjänst Family Office: en unik kundupplevelse.”