Gå direkt till innehållet

S-mobil har förnyats – uppdatera den nya appen i din telefon

2019-06-12

Appen S-mobil som förenar S-Bankens och S-gruppens tjänster har förnyats och fått många nya funktioner som underlättar vardagen. Vi rekommenderar att du uppdaterar och aktiverar appen i din telefon så snart som möjligt.

Med hjälp av S-mobil kan du även framöver sköta dina bankärenden hos S-Banken, granska dina försäkringar i LokalTapiola och följa ditt bonussaldo. Dessutom får du individuellt anpassade förmåner, och dina kvitton sparas i ett elektroniskt kvittoarkiv. Två av de nya funktionerna i S-mobil är Mina köp och Spararen.

Den gamla S-mobil-appen fungerar inte längre efter mitten av juni. Övergången till den nya appversionen kan medföra rusning som orsakar tillfälliga störningar vid aktivering av appen. Om du inte kan aktivera appen på grund av en tillfällig störning är det bäst att försöka på nytt senare.

Det bästa sättet att undvika rusning är att uppdatera och aktivera S-mobil i god tid före 17 juni 2019.

 

Vad behöver du göra?

  • Om du redan har laddat ned den nya versionen av S-mobil och aktiverat den, behöver du inte göra någonting.

  • Om du redan har laddat ned den nya versionen av S-mobil, men ännu inte har använt den, ska du aktivera appen. Börja med att ta fram dina webbankskoder till S-Banken, öppna S-mobil och följ aktiveringsinstruktionerna.

  • Om du fortfarande använder gamla S-mobil, gå till appbutiken i din telefon, sök efter den nya appen med sökordet ”S-mobil” eller ”S-Banken” och installera appen. Ta sedan fram dina webbankskoder till S-Banken, öppna S-mobil och följ aktiveringsinstruktionerna.

Du kan använda S-mobil i mobila enheter med operativsystemet Android 4.4 eller iOS 10.0 (iPhone eller iPad) eller senare versioner. Du kan kontrollera vilket operativsystem du har i enhetens inställningar.

Ladda ned S-mobil i appbutiken i din telefon

 

Tappat bort webbankskoderna till S-Banken? Så här skaffar du koder

Vanliga frågor om S-mobil