I S-mobil kan du även framöver sköta bankärenden hos S-Banken, kontrollera försäkringar i LokalTapiola och följa upp ditt bonussaldo. Dessutom får du förmåner riktade till just dig och kan spara dina kvitton i ett elektroniskt kvittoarkiv.
Nytt i S-mobil är tjänsten Mina köp där du kan kontrollera dina köpuppgifter och mikrospartjänsten Spararen som lanserades hösten 2018 och som genom förnyelsen blir en del av S-mobil. Samtidigt tas appen Spararen ur bruk och alla tjänster i den överförs till nya S-mobil. Mer information om Spararen.
I nya S-mobil sköter du bankärenden genom identifiering med S-mobil, dvs. med en kod som du själv har valt eller med ditt fingeravtryck. Kodtabellen används inte längre. I andra tjänster – till exempel på webbanken – kan du även i fortsättningen använda webbankskoder på samma sätt som tidigare. Mer information om identifiering med S-mobil
Vad behöver du göra?
- Om du har tillåtit automatiska uppdateringar i din telefon behöver du inte göra någonting. Nya S-mobil uppdateras automatiskt i telefonen inom de närmaste veckorna.
- Om du inte har tillåtit automatiska uppdateringar får du i S-mobil eller Spararen ett meddelande inklusive instruktioner om uppdatering av appen inom de närmaste veckorna.
- Om du använder appen Spararen får du ett meddelande i appen när Spararen har överförts till S-mobil. I nya S-mobil ingår alla tjänster som finns i appen Spararen.
S-mobil fungerar i Android-enheter med operativsystemversion 4.4 eller senare och i iOS-enheter (iPhone eller iPad) med 10.0 eller senare. Du kan kontrollera uppgifter om operativsystemet i inställningarna i din telefon eller mobila enhet.