Gå direkt till innehållet

S-Banken gör det enklare att sköta ärenden och säkrare att betala

2017-09-08

Det har blivit ännu enklare att sköta bankärenden på S-Banken eftersom du nu kan identifiera dig med S-mobil även i S-Bankens telefontjänst. Identifiering med appen S-mobil sker med antingen en kod du själv har valt eller fingeravtryck. Genom identifiering med S-mobil är det också praktiskt att logga in i tjänster som kräver bankkoder och bekräfta betalningar. För att underlätta användningen av mobil identifiering rekommenderar vi att du tillåter notiser i S-mobil i din telefon. Du kan aktivera notiser via inställningarna i din telefon. 

S-Banken har förbättrat säkerheten vid betalningar genom att införa slumpmässig sms-tilläggsbekräftelse av betalningar när du använder identifiering med S-mobil för att bekräfta betalningar. Om du i samband med en betalning får en begäran om tilläggsbekräftelse skickas en fyrsiffrig bekräftelsekod till det telefonnummer du har registrerat i S-mobil. Syftet med tilläggsbekräftelsen är att förhindra eventuella bedrägeriförsök.

Läs mer om identifiering med S-mobil

Läs mer om säker bankärendehantering