Gå direkt till innehållet

I S-mobil nu även LokalTapiolas försäkringar

2016-12-08

I S-mobil finns nu utöver butiks-, bank- och placeringstjänster även LokalTapiolas försäkringar. LokalTapiola är S-gruppens samarbetspartner inom försäkring, och ägarkunderna får Bonus på dess försäkringar. 



S-mobil är en mobilapp avsedd för S-gruppens ägarkunder och S-Bankens kunder. Med hjälp av den får du via mobiltelefonen tillgång till tjänster som underlättar din vardag. Appen har avsnitten Min egen butik, Bank, Placeringar, ABC-mobiltankning och nya Försäkringar, som kunderna sett fram emot.

Försäkringar innehåller följande tjänster och funktioner:

    • LokalTapiolas försäkringar
    • Ersättningstjänstens och det närmaste verksamhetsställets kontaktuppgifter
    • Försäkringsfakturor och möjlighet att ändra förfallodagen
    • Möjlighet att registrera ägarkundsförhållandet för att samla Bonus på försäkringspremier
    • LokalTapiolas förmåner och tjänster
    • Möjlighet att teckna Smart livförsäkring och senare också andra försäkringar
    • Krypterade meddelanden till LokalTapiolas webbtjänst

 

I försäkringsavsnittet ser du också hur mycket Bonus du fått för försäkringspremierna under de senaste 12 månaderna. LokalTapiola skickar en gång i månaden uppgifter om försäkringspremier till S-gruppen för betalning av Bonus, men övriga uppgifter såsom kundernas inköpsuppgifter i S-gruppen, S-Banken och LokalTapiola kombineras inte i S-mobil.

Tjänsten vidareutvecklas och nya funktioner lanseras redan nästa år. 

Så här får du tillgång till S-mobil

Du kan ladda ned S-mobil till telefonen från App Store, Google Play Store eller Windows Phone Store.  Du hittar appen med sökordet S-mobiili. För att få tillgång till alla tjänster behöver du dina webbankskoder till S-Banken vid den första inloggningen: användarnamn, lösenord och kodtabell. I fortsättningen kan du logga in enbart med lösenordet till webbanken. 

Så här får du tillgång till avsnittet Försäkringar

Du kan aktivera avsnittet Försäkringar om du är myndig och ägarkund i S-gruppen. Du behöver webbankskoder till S-Banken för att aktivera Försäkringar. Logga först in i S-mobil och välj sedan fliken Försäkringar, som du hittar genom att svepa tre gånger åt vänster. Välj Aktivera och fortsätt enligt instruktionerna. Om avsnittet Försäkringar inte visas i din telefon, uppdatera S-mobil via appbutiken.

Vanliga frågor om S-mobil

Vanliga frågor om avsnittet försäkringar i S-mobil

Mer information om S-mobil 

Mer information om LokalTapiolas försäkringar

Så här får du webbankskoder till S-Banken