Vi har ett serviceavbrott på webbanken och i S-mobil på grund av en systemuppdatering mellan 27.9 klockan 00.05–6.00. Vi beklagar störningen.

S-gruppens mobilapp har redan laddats ned närmare 200 000 gånger

2014-04-08

S-gruppen lanserade en mobilapp i november och den finns redan nu i närmare 200 000 mobila enheter. Nu får användarna tillgång till helt nya egenskaper.

S-gruppen svarade på ägarkundernas önskemål i november när affärsgruppen lanserade en egen smarttelefonapp, S-mobil. Appen, som förenar Bonus, S-Bankens webbank och S-gruppens förmåner, har fått ett utmärkt mottagande och har redan laddats ned till närmare 200 000 mobila enheter.

– Konsumenterna har gett S-mobil fyra stjärnor i sina bedömningar. Det finns ytterst få femstjärniga appar, vilket betyder att S-mobil verkligen har levt upp till användarnas förväntningar, säger Tuomo Pyhälä, chef för elektroniska kanaler på S-Banken.

Vacker att se på, lätt att använda

För att garantera en smidig användarupplevelse har S-mobil tagits fram i samarbete med både kunder och de främsta experterna i branschen. S-gruppens egna experter har stått för appens formspråk med hjälp av tjänstedesignbyrån Idean. HiQ stod för implementeringen av tjänsten.

S-mobil har också nyligen fått erkännanden i tävlingar inom marknadsförings- och designbranschen. I tävlingen Vuoden Huiput som ordnas av Grafia placerade sig S-mobil på tävlingens så kallade shortlist bland de bästa arbetena inom digital design. Appen fick också hedersomnämnande i tävlingen GrandOne i kategorin bäst användarupplevelse.

Nya funktioner erbjuds

S-mobil underlättar vardagen för användarna, och gör det ännu bättre nu i och med lanseringen av användaranpassade förmånskuponger och en funktion för sökning av verksamhetsställen.

– De mest sökta uppgifterna på S-gruppens webbplats är var verksamhetsställena ligger och vilka öppettider de har. Med S-mobil kan man nu söka verksamhetsställen per kedja eller till exempel utifrån var det säljs produkter och tjänster inom byggande och renovering, säger Jussi Säilä, chef för digital marknadsföring på SOK Media.

S-mobil fungerar i Windows Phone-, iPhone- och Android-enheter. Appen kan laddas ned gratis i appbutikerna Windows Store, App Store och Google Play. Mer information om appen finns på www.s-mobil.fi.


Mer information:

Tuomo Pyhälä, chef för elektroniska kanaler, S-Banken,
tfn 010 768 1384, tuomo.pyhala(at)s-pankki.fi

Jussi Säilä, chef för digital marknadsföring, SOK,
tfn 010 768 1201, jussi.saila(at)sok.fi


S-gruppen är en finländsk företagsgrupp med handelslagsverksamhet inom handelsbranschen. Den utgörs av Centrallaget för handelslagen i Finland (SOK) och dess dotterbolag samt 20 regionhandelslag. Medlemmarna i handelslagen, dvs. ägarkunderna, äger handelslagen som i sin tur äger centrallaget SOK.

S-Banken, som ingår i S-gruppen, är en finländsk butiksbank med över 2,6 miljoner kunder. S-Banken erbjuder kunderna tjänster för att sköta dagliga penningärenden, sparande och finansiering av anskaffningar. De fonder och kapitalförvaltningstjänster som S-Banken förmedlar tillhandahålls av dess dotterbolag FIM. S-Banken betjänar sina kunder vid över 700 av S-gruppens verksamhetsställen över hela landet samt via sin webbank, telefontjänst och i sociala medier. S-Bankens tjänster är främst riktade till användare av S-Förmånskortet. S-Banken har beviljats Nyckelflaggan, ursprungssymbolen som talar om att en vara eller en tjänst har producerats i Finland.