De kunder som har registrerat sitt ägarkundskap i LokalTapiola får S-Förmånskort med LokalTapiolas logotyp. De kunder som registrerat sitt ägarkundskap får Bonus för vissa försäkringar i LokalTapiola. Läs mer här »
Även om kortet får nytt utseende har det samma grundläggande egenskaper som tidigare. PIN-koden till kortet är densamma som tidigare. Däremot kan kortets giltighetstid och CVV-säkerhetskoden på baksidan av kortet ha ändrats, vilket du ska observera om du shoppar online.
Om ditt kort är ett S-Förmånskort Visa Debit eller S-Förmånskort Visa Credit/Debit har ditt nya kort också kontaktlös betalningsfunktion. Du får mer information om kontaktlös betalning i bilagan som följde med kortet. Du kan också läsa mer om kontaktlös betalning här »
Du kan använda ditt nya kort omedelbart när du har skrivit din namnteckning på baksidan av kortet.
Vilka fördelar har jag av att LokalTapiolas logotyp finns på mitt S-Förmånskort?
Logotypen påminner dig om bonussamarbetet. De nya korten har också en praktisk kontaktlös betalningsfunktion (med undantag av S-Förmånskort Visa Credit). Inom ramen för samarbetet kan vi utveckla fler förmåner för ägarkunderna i framtiden. Vi informerar separat om dem vid ett senare tillfälle.
I samband med registreringen av ägarkundskapet fick jag veta att mitt nuvarande S-Förmånskort kommer att förnyas. Ännu har jag dock inte fått något nytt kort, varför?
Kontrollera giltighetstiden för ditt nuvarande kort. Om mindre än tre månader återstår av giltighetstiden får du ett nytt kort försett med LokalTapiolas logotyp i slutet av månaden före den månad då kortet går ut.
Om lång tid återstår av giltighetstiden för ditt nuvarande kort och du inte har fått något nytt kort inom tre veckor, kontakta vår kundtjänst, tfn 010 76 5810 (må–fr kl. 8–20, 0,0835 €/samtal + 0,1209 €/min.).
S-Förmånkort med LokalTapiolas logotyp: Frågor och svar
2014-07-04
S-gruppen och LokalTapiola-gruppen har ingått ett avtal om omfattande samarbete som inverkar bland annat på utseendet på S-Förmånskorten med betalningsfunktion.