Det finns många bankkunder som inte har någon aning om hur mycket de tvingas betala för sina banktjänster och om det eventuellt skulle gå att få samma tjänster billigare någon annanstans. Vi på S-Banken tycker inte att man ska tvingas betala för att få använda sina egna pengar. Det finns väl viktigare saker att sätta pengarna på än serviceavgifter. Vi har heller inte andra priser för ”bättre” kunder. Hos oss är alla kunder lika mycket värda.
Därför erbjuder vi grundläggande banktjänster, dvs. brukskonto, webbank och S-Förmånskort Visa, helt gratis till ägarkunderna i handelslagen och deras familjemedlemmar. Allt fler väljer att utnyttja dessa förmåner och börjar överföra sin lön eller pension till S-Banken.
Det är dock inte gratis att producera bankens tjänster. Det uppstår kostnader för bland annat säkra banksystem och användning av kontantautomater. För att täcka dem måste banken debitera serviceavgifter. Men vi prissätter inte våra tjänster som paket, utan våra kunder betalar endast för de tjänster som de använder. Vi tycker det är rättvist.
Avgiftsbelagda tjänster och avgiftsfria alternativ till dem
Vi gör ändringar i vår servicetariff nästa år. Från och med mars begränsas till exempel antalet avgiftsfria kontantuttag i Otto-automat till 5 stycken per månad, och en saldo- eller transaktionsförfrågan för S-Kontot kostar 75 cent.
Men du kan även i fortsättningen göra kontantuttag och -insättningar helt gratis i kassan på över 1 000 av S-gruppens serviceställen. Och kontosaldot kan du kontrollera helt gratis på webbanken eller i S-mobil, som du alltid har tillgång till i din mobiltelefon eller surfplatta. På vår webbank kan du också beställa saldomeddelanden och -larm. De kostar ingenting och hjälper dig att hålla koll på utgifterna.
Vi kommer naturligtvis att meddela alla som berörs av prisändringarna innan de börjar gälla.
Mer information och vår fullständiga servicetariff hittar du här.
Trevlig höst!
Raija