Gå direkt till innehållet

S-Banken gjorde bankärenden till en del av vardagen

2014-11-04

För fem år sedan kom en ny aktör vid namn S-Banken in på den finländska bankarenan. S-Banken, som grundades som en fortsättning på sparkasseverksamheten, har ända från början haft som sitt primära mål att erbjuda innehavarna av S-Förmånskortet avgiftsfria banktjänster för skötsel av de dagliga bankärendena.

S-Bankens butiksbankkoncept var nytt för finländarna: vi fogade banktjänsterna till S-gruppens omfattande nätverk av verksamhetsställen. Vi vill finnas där våra kunder gör sina dagliga inköp, i Prisma, Sokos, S-market, Alepa, Sale och ABC-stationerna.

Även S-Bankens avgiftsfria tjänster var ett nytt drag i den finländska bankvärlden – vi anser att kunderna inte ska behöva betala för att använda sina egna pengar. Därför betalar handelslagens ägarkunder inga års- eller månadsavgifter för S-Bankens brukskonto, betalkort och webbank.

Tvärtom vill vi belöna kunderna för att de använder våra tjänster: när kunderna betalar med S-Förmånskortet Visa vid S-gruppens verksamhetsställen, får de förutom den välbekanta Bonusen också en halv procent i betalningssättsförmån.

S-Banken utgår från kunden i sin verksamhet. Därför har S-Banken infört banktjänster i landskapen, medan andra banker gallrar i sina kontorsnätverk. Således har S-Banken gjort det möjligt att ta ut och sätta in kontanter i kassorna vid cirka tusen av S-gruppens verksamhetsställen.

S-Bankens framgångssaga fortsätter: just nu har banken över 2,5 miljoner kunder och nästan 1,1 miljoner finländare har S-Förmånskortet Visa.S-Banken har en fördomsfri och orädd inställning till omvärlden, energi som en femåring och vill även i fortsättningen vara finländarnas partner i de dagliga bankärendena.

Vi tackar alla våra nuvarande kunder för alla dessa år och önskar nya kunder välkomna.