Gå direkt till innehållet
Banktjänsterna i S-mobil och på webbanken samt identifiering med S-mobil eller webbankskoder är tillfälligt ur bruk natten mellan lördag och söndag den 8–9 november från klockan 21.00 till 8.00. Vi beklagar avbrottet i tjänsterna.
Läs mer
Ansöka om kort

Vad ska jag göra när jag får ett nytt kort?

Vi skickar automatiskt ett nytt kort till din hemadress innan giltighetstiden för det gamla kortet går ut. Du kan även behöva förnya kortet om det försvinner eller om du ändrar ditt namn.

När du får ett nytt kort ska du först kontrollera att ditt namn är korrekt på kortet. Kassera det tidigare kortet genom att klippa det i flera bitar vid chipet. Om du använder elektroniskt kassakvitto ska kortet åtminstone tills vidare uppdateras i en S-Förmånskortsterminal, som finns i entrén till nästan alla av S-gruppens butiker.

Kom också ihåg att uppdatera kortuppgifterna i tjänster som tar ut en månatlig avgift på kortet. I en del tjänster uppdateras uppgifterna automatiskt. Om du vill kan du be vår kundtjänst se till att kortuppgifterna inte uppdateras automatiskt i tjänsterna.