Gå direkt till innehållet

Mitt kort har blivit stulet eller har förkommit och därefter har det gjorts transaktioner jag inte känner till med kortet.

Spärra ditt kort omedelbart genom att ringa spärrtjänsten för kort som är öppen 24 timmar om dygnet:

  • Samtal från Finland på tfn 020 333 (lna/msa)
  • När du ringer från utlandet är numret +358 20 333 eller +358 800 1 2400 

Gör en polisanmälan genast efter att du spärrat kortet. Vi kan börja reda ut ärenden när du skickar oss en kopia av polisanmälan och en så detaljerad redogörelse av ärendet som möjligt. Enklast skickar du uppgifterna med ett meddelande på webbanken, välj då Skriv meddelande på fliken Kundtjänst.

Om du använder ett kort med Visa-symbolen eller ett S-Förmånskort Debit skickar vi automatiskt ett nytt kort till dig. För det nya kortet debiteras enligt vår servicetariff. Om du har valt PIN-kod till ditt föregående kort själv behåller du samma kod. Om du inte har valt PIN-kod själv får du en ny kod. Du kan genast kontrollera PIN-koden i S-mobil eller på webbanken. Om du har valt att få PIN-koden hemskickad per post får du den inom cirka en vecka.

Så här skickar du en reklamation i webbanken

  1. Logga in på webbanken.
  2. Gå till fliken Kundtjänst och klicka på Skicka ett meddelande till S-Bankens Kundtjänst.
  3. Klicka på Visa-kort och S-Lån och välj Reklamationer om kortköp.
  4. Fyll i nödvändiga uppgifter och bifoga eventuella bilagor. Du kan kontrollera vilka uppgifter som behövs i meddelandet i den reklamationsblankett som finns på vår webbplats.
  5. Skicka reklamationen.

Vi behandlar reklamationen så snart som möjligt och kontaktar därefter dig personligen.