Gå direkt till innehållet

Vad händer om mitt kort blir stulet eller förkommer?

Spärra ditt kort omedelbart i S-mobil eller genom att ringa spärrtjänsten för kort, som är öppen 24 timmar om dygnet:

  • Samtal från Finland: 020 333 (lna/mta)
  • Samtal från utlandet: +358 20 333
  • Reservnumret från utlandet är +358 800 1 2400

Du kan tillfälligt spärra ditt S-Förmånskort Visa, om kortet har förkommit och du vill undvika missbruk innan det hittas. Du kan göra det i S-mobil, under Kortinställningar. Ändringen kan inte göras på webbanken. Observera att vi tar ut månads- eller årsavgifter för kort som är tillfälligt spärrade på normalt sätt.

Den kontaktlösa betalningsfunktionen medför inga ändringar i de ansvar som anges i kortvillkoren. Vi ansvarar för eventuellt missbruk, om du använder och förvarar kortet enligt villkoren och utan dröjsmål gör en anmälan, om ditt kort förkommer. 

Om ditt kort spärras får du automatiskt ett nytt kort per post. För det tar vi ut en avgift enligt vår servicetariff.

Nyttig information om kortsäkerhet finns på vår webbplats.