{{primaryCategory.Title}}

Jag har tappat bort PIN-koden till mitt kort. Hur får jag en ny?

Om du har tappat bort PIN-koden till ditt kort kan du enkelt kontrollera den på webbanken. Du kan också byta PIN-kod eller beställa hem PIN-koden per post. 

Kontrollera PIN-kod på webbanken 

Du kan enkelt kontrollera PIN-koden till ditt kort på webbanken. Kontroll av PIN-koden är avgiftsfri första gången. För ytterligare kontroller tar vi ut en avgift enligt vår servicetariff. 

  1. Välj Kort > Mina kort.
  2. Klicka på kortnumret vid det kort vars PIN-kod du vill kontrollera.
  3. Välj Uppgifter och inställningar > Checka PIN-koden. 

Byt PIN-kod på webbanken 

Du kan också välja en egen PIN-kod till ditt kort på webbanken. När du väljer en ny PIN-kod till kortet får du även ett nytt kort, eftersom PIN-koden finns på kortets chip. Vi skickar det nya kortet till din hemadress per post inom 1–2 veckor. Du kan använda ditt nuvarande kort tills du får det nya kortet. För byte av PIN-kod tar vi ut en avgift enligt vår servicetariff.  

  1. Välj Kort > Mina kort.
  2. Klicka på kortnumret vid det kort vars PIN-kod du vill byta.
  3. Välj Uppgifter och inställningar > Byt till valfri PIN-kod och bekräfta ändringen.

 

Beställ hem PIN-kod per post 

Du kan också beställa hem den nuvarande PIN-koden till ditt kort på webbanken, i S-mobil eller genom att ringa oss eller besöka vårt kundtjänstställe. Du får PIN-koden hemskickad per post inom cirka en vecka. För beställning av PIN-kod tar vi ut en avgift enligt vår servicetariff. 

 

Beställ PIN-kod på webbanken 

  1. Välj Kort > Mina kort.
  2. Klicka på kortnumret vid det kort vars nuvarande PIN-kod du vill beställa.
  3. Välj Uppgifter och inställningar > Beställ hem PIN-kod per post och bekräfta ändringen.

 

Beställ PIN-kod i S-mobil 

  1. Välj Kort i avsnittet S-Banken.
  2. Välj det kort vars nuvarande PIN-kod du vill beställa.
  3. Välj Uppgifter och inställningar och Beställ PIN-kod till kort. 

Beställ PIN-kod per telefon 

Ha webbankskoder eller identifiering med S-mobil till hands så att du kan identifiera dig.

Ring vår kundtjänst.