Gå direkt till innehållet
Banktjänsterna i S-mobil, webbanken och identifieringen i S-mobil är tillfälligt ur bruk natten mellan onsdag och torsdag kl. 23–7. Vi beklagar avbrottet i tjänsterna.

Hur kan jag byta telefonnummer för sms-bekräftelsen?

Du kan ändra ditt telefonnummer för sms-bekräftelser på webbanken genom att identifiera dig med S-Bankens kodtabell eller med en annan finländsk banks webbankskoder på vår webbplats.

Observera att du av säkerhetsskäl ska uppdatera ditt nummer på två ställen. Uppdatera telefonnumret både i dina kontaktuppgifter och för sms-bekräftelser.

På webbanken

Ändra telefonnummer på webbanken genom att gå till Inställningar – Ändra telefonnummer för sms-bekräftelser. 
Kom ihåg att logga in på webbanken med kodtabellen så att du kan uppdatera numret.

Så här anger du telefonnumret:

Om ditt telefonnummer är exempelvis 050 123 4567, ska du ange det så här:

  1. I första rutan anger du landskoden (t.ex. 358).
  2. I andra rutan anger du operatörsprefixet (t.ex. 50).
  3. I tredje rutan anger du resten av numret (t.ex. 1234567).

Telefonnumret som används för sms-bekräftelser ändras inte, om du uppdaterar telefonnumret i till exempel S-användarkonto. Numret ändras endast när det har ändrats antingen på webbanken i menyn Ändra telefonnummer för sms-bekräftelser eller med en annan finländsk banks webbankskoder på vår webbplats. Vi använder det angivna telefonnumret endast för att skicka bekräftelsekoder. När du ändrar telefonnumret för sms-bekräftelser måste du fortfarande inneha det nummer som har använts vid sms-bekräftelser och dit en kod för bekräftelse av ändringen sänds till. Om du inte längre innehar det gamla numret kan du göra nummerändringen på vårt kundtjänstställe genom att visa pass eller identitetskort.