Användarkoden till webbanken ändras för en del av våra kunder. Vi kontaktar personligen alla de kunder som ändringen gäller. Om du inte har fått ett meddelande från oss, kan du fortsätta använda din befintliga användarkod på samma sätt som tidigare.
Kom ihåg säker ärendehantering på webben
Det blir allt vanligare med bluffmeddelande per sms och e-postmeddelanden som skickas ut i bankers namn eller förfalskade webbplatser där man försöker komma över webbankskoder eller kortuppgifter.
S-Banken ber dig aldrig någonsin uppge webbankskoder, kortuppgifter eller annan känslig information i e-postmeddelanden eller per telefon. Vi skickar inte den nya användarkoden per e-post eller telefon och vi ber dig inte heller per e-post eller telefon vidta några åtgärder med anledning av ändringen. Om du misstänker att du har fått ett bluffmeddelande, ska du ta bort meddelandet utan att öppna meddelandet eller länkar i det.
För att garantera säkerheten är det bäst att sköta bankärenden med S-mobil eller så att du loggar in på webbanken genom att ange adressen till S-Bankens webbplats, www.s-banken.fi, i webbläsarens adressfält. Gå inte till webbanken med hjälp av en sökmotor.