Smidigt på internet
Du kan enkelt sköta nästan alla dina bankärenden i S-mobil eller på webbanken när det passar dig bäst. På internet får du även enkelt och snabbt kontakt med våra experter genom att skicka oss ett meddelande i S-Mobil eller på webbanken.
I S-mobil kan du bl.a.
- kontrollera ditt kontosaldo och dina kontotransaktioner
- överföra pengar mellan dina konton
- betala fakturor enkelt och snabbt
- följa upp dina korttransaktioner och ändra säkerhetsgränserna för ditt kort
- beställa e-fakturor
- ansöka om lån och kontrollera uppgifter om dina befintliga lån
- börja månadsspara, investera och köpa fonder.
Personligen på ett serviceställe
Vid behov betjänas du även av S-Bankens omfattande nätverk av serviceställen på S-gruppens verksamhetsställen, till exempel Prisma och Sokos runt om i Finland. Vid Ägarkundstjänst och S-Banken-servicepunkter kan du bland annat sköta ärenden som gäller ägarkundsrelationen, dagliga banktjänster, kort och till exempel banktjänster för minderåriga.
Vi rekommenderar att du bokar tid i förväg för att ditt besök ska bli så smidigt som möjligt.
Mångsidiga banktjänster
I S-mobil och på webbanken är det enkelt att sköta den dagliga ekonomin.
Ämne | Smidigt på internet | Vid en Ägarkundstjänst och S-Banken-servicepunkt | Med tidsbokning på kontoret |
Öppna en kundrelation | x | x | x |
Ärenden gällande ägarkundsrelation | x | x | |
Konton, kort, webbankskoder | x | x | x* |
Nya lån med säkerhet, t.ex. bostadslån | x | x** | |
Ändringar i befintligt lån med säkerhet, t.ex. ett bostadslån | x | ||
S-Lån utan säkerhet | x | x | x |
Investeringstjänster | x | x* | |
Tjänster för minderåriga | x | x | |
Ärenden för dödsbo | x | x | |
Kontanttjänster | x*** |
* Endast nya kunder
** Fyll först i en låneansökan på internet eller i S-mobil
*** Som S-Bankens kund kan du med Visa Debit-kort ta ut kontanter utan avgift i kassorna på S-gruppens verksamhetsställen som tillhandahåller kontanttjänster och på S-Bankens kundtjänstställen.
Kontaktuppgifter till kontoren
Identifiering och identitetsbevis
S-Banken förutsätter stark autentisering i samband med ärendehantering, såväl på kontor och kundtjänstställen som i telefontjänsten och på webbförhandlingar. På våra kundtjänstställen och i telefontjänsten kan du också identifiera dig med appen S-mobil.
Identitetshandlingar som vi godtar är pass eller identitetskort utfärdat av en myndighet. Identitetshandlingen ska vara försedd med foto, giltig och oskadad.
Vi godtar även identitetsbevis, till exempel pass, utfärdade av utländska myndigheter eller pass eller identitetskort utfärdade av en myndighet inom EU eller EES. Observera att det kan finnas begränsningar i tjänster som aktiveras genom uppvisande av utländskt identitetsbevis.