Gå direkt till innehållet

S-Banken uppmanar alla som ringer kundtjänsten att kontrollera telefonnumret

2025-07-11

S-Banken har fått kännedom om enstaka fall där kunder har ringt S-Bankens kundtjänst med ett bluffservicenummer, vilket har resulterat i oväntade telefonräkningar.


I de rapporterade fallen har kunderna med hjälp av en sökmotor hittat ett servicenummer med prefixet 0600, som på en extern webbplats har påståtts vara numret till S-Bankens kundtjänst.

När kunderna har ringt 0600-numret har samtalet omdirigerats till S-Bankens officiella kundtjänst, där de har fått korrekt, professionell och konfidentiell service av S-Banken rådgivare.

Samtalet har dock resulterat i en oväntat stor räkning på grund av att detta är ett bluffnummer som drivs av en extern operatör, som har debiterat flera euro per minut för samtalet.

Vi uppmanar våra kunder som ringer S-Bankens kundtjänst att kontrollera att de har valt rätt telefonnummer. Du kan kontrollera de officiella numren på listan nedan. Under samtal till vår kundtjänst kan det också hända att vår kundtjänstmedarbetare säkerställer till vilket nummer kunden har ringt.

S-Bankens officiella servicenummer

  • S-Bankens kundtjänst, må–fr klockan 9–16: 010 76 5810 (lna/msa)
  • S-Bankens finskspråkiga kundtjänst, må–fr klockan 9–16: 010 76 5800 (lna/msa)
  • Spärrtjänst för bankkoder 24 h: 09 6964 6820 (lna/msa)
  • Spärrtjänst för kort 24 h: 020 333 (lna/msa)