Gå direkt till innehållet

S-Banken lanserar ett nytt reklamkoncept för varumärket – Finlands mest okomplicerade bank uppfyller dagens kundförväntningar

2025-08-11

S-Banken lanserar en ny reklamkampanj för varumärket idag 11.8. I centrum för kampanjen står den fiktiva karaktären Per Tieeri. Med den lite humoristiska kampanjen vill S-Banken berätta för sina kunder att man vill vara Finlands mest okomplicerade bank. Att S-Banken är okomplicerad visar sig bland annat i bankens förmåga att förstå kundernas behov och erbjuda lättanvända och högkvalitativa digitala tjänster. 

S-Banken har idag lanserat ett nytt reklamkoncept för varumärket. Kärnan i konceptet är budskapet om att vara Finlands mest okomplicerade bank. Detta är S-Bankens strategiska vision, som banken är fast besluten att uppnå.  

”De allra flesta av våra kunder tycker att våra tjänster är okomplicerade och lätta att använda. Vi vill vara en bättre partner i vardagen för våra kunder och därför utvecklar vi våra tjänster så att de blir ännu enklare”, säger Anni Hiekkanen, direktör för kundrelationer och varumärke på S-Banken.  

Kundernas önskemål speglar en större förändring i konsumenternas beteende. Kunderna vill att bankärenden ska vara en mer flexibel del av deras vardag, och det finns höga förväntningar på framför allt digitala tjänster. 

Under den nuvarande strategiperioden har S-Banken vänt blad i sin historia. Det innebär inte enbart en lönsam tillväxt utan också betydande satsningar på kundorientering och utveckling av digitala tjänster. 

”Våra kunder förväntar sig att vi ska erbjuda säkra och lättanvända digitala tjänster, och lyckligtvis kan vi redan stolt erbjuda dessa. Vi arbetar varje dag för att säkerställa att vi kan fortsätta att tillhandahålla digitala tjänster i världsklass”, fortsätter Hiekkanen. 

I reklamkonceptet ställs en bankvärld från svunna tider mot modern enkelhet 

I kampanjens reklamfilmer beklagar sig Per Tieeri, som förkroppsligar det förflutnas bankvärld, över S-Bankens okomplicerade och digitala tjänster, eftersom han anser att S-Banken har gjort avkall på all glamour från den gamla goda tiden. Kampanjen tar fasta på den moderna enkelheten genom att betona kontrasten till den hierarki och stelhet som präglade banktjänsterna förr i tiden. 

Kampanjen lanserades idag och kommer att visas över hela landet på olika reklamplattformar, bland annat i TV, på radio och biografer. Konceptet har utvecklats av Bob the Robot. 

Kolla reklamen här (på finska): Arkista, helppoa ja niin tätä päivää | S-Pankki - YouTube

Presskontakter

S-Bankens kommunikation

010 767 9300010 767 9300
viestinta@s-pankki.fi