Gå direkt till innehållet

S-Banken är det mest ansedda varumärket i bankbranschen redan för åttonde året i rad

2025-09-03

Enligt Taloustutkimus undersökning Brändien arvostus (Värdering av varumärken) är S-Banken Finlands mest ansedda varumärke inom bank- och finansbranschen. I undersökningen mättes varumärkenas anseende utifrån finländska konsumenters åsikter.

S-Banken är det mest ansedda varumärket inom bankbranschen redan för åttonde året i rad. Det värderingsindex som användes som indikator i undersökningen hade fortsatt att stiga för S-Banken jämfört med 2024. I undersökningen mättes också kundnöjdhetsindexet och rekommendationsviljan (NPS), och båda hade fortsatt att stiga jämfört med fjolårets resultat.

”Vi är verkligen glada över att finländarna återigen ser oss som det mest ansedda varumärket inom bankbranschen. Vi bygger en ännu mer kundorienterad och mer digital S-Bank. Vi vill vara en partner för en bättre vardag för våra kunder och tillhandahålla tjänster som underlättar vardagen och den egna ekonomihanteringen. Det är fantastiskt att se att resultatet av vårt arbete återspeglas som finländarnas värdering av vårt utmärkta varumärke”, säger Anni Hiekkanen, direktör för enheten Kundrelationer och varumärken på S-Banken.

I undersökningen Brändien arvostus 2025 utreddes hur finländarna värderar 699 varumärken. Undersökningen genomfördes i april–juni 2025 och målgruppen var finländare i åldern 15–79 år i Finland, med undantag för Åland.

Finlands smidigaste bank

S-Banken utvecklar kontinuerligt kundupplevelsen och har fastställt en ny vision om kundupplevelsen – S-Bankens mål är att vara Finlands smidigaste bank.

”Våra kunder anser redan nu att våra tjänster är lätta att använda, och framför allt får S-mobil mycket beröm. Vi nöjer oss dock inte med detta, utan vi fortsätter att vidareutveckla våra tjänster och kundupplevelsen mot att bli Finlands smidigaste bank”, säger Hiekkanen.

 

Presskontakter

S-Bankens kommunikation

010 767 9300010 767 9300
viestinta@s-pankki.fi