Gå direkt till innehållet
Webbanken

Jag har glömt eller tappat bort användarkoden till webbanken. Vad ska jag göra?

Om din användarkod förkommer eller blir stulen eller du misstänker att den har hamnat i fel händer ska du omedelbart spärra användningen av webbankskoderna genom att ringa spärrtjänsten för bankkoder, som är öppen 24 h/dygn:

  • När du ringer från Finland, tfn 09 6964 6820 (lna/msa)
  • När du ringer från utlandet, tfn +358 9 6964 6820

Om du är säker på att din användarkod inte har hamnat i fel händer kan du kontrollera den avgiftsfritt på webbanken eller i S-mobil. Du kan logga in på webbanken genom att öppna S-mobil och läsa av QR-koden på inloggningssidan till webbanken. Därefter kan du identifiera dig med hjälp av identifiering i S-mobil. I ett senare skede kommer det även att bli möjligt att kontrollera användarkoden i S-mobil.

Du hittar användarkoden på webbanken under Inställningar > Webbankskoder > Användarkod.

I S-mobil hittar du användarkoden i avsnittet Jag under Kontrollera användarkod till webbanken.


Vid behov kan du även hantera frågor gällande din förkomna användarkod på vårt kundtjänstställe. Du behöver pass eller identitetskort när du ska förnya dina koder. För förnyelse av bankkoder tar vi ut en avgift enligt vår servicetariff.