Du aktiverar enkelt webbtjänsterna och webbankskoderna utan tidsbokning på våra kundtjänstställen, till exempel i samband med shoppingturen.
Hitta det närmaste kundtjänststället
Du kan tryggt sköta ärenden på internet så länge du har dina koder i säkert förvar och ser till att den enhet du använder har de senaste säkerhetsuppdateringarna.
Din användarkod anges i ditt avtal om bankkoder eller i ett separat brev som du fick i samband med att du ingick avtalet. Användarkoden anges också i S-mobil i avsnittet Jag, under Identifiering där du kan gå till Kontrollera användarkoden till webbanken.
Koden består av antingen 4 bokstäver + 4 siffror eller 6–8 siffror.
Om du har tappat bort din användarkod kan du kontrollera den i S-mobil. Du kan aktivera S-mobil även med webbankskoder till en annan bank. Vid behov kan du också förnya dina bankkoder på vårt närmaste kundtjänstställe. Du behöver pass eller identitetskort när du ska förnya dina koder. För förnyande av användarkod tar vi ut en avgift enligt vår servicetariff.