Ändringar i villkor och servicetariff 1.11.2025
Vi gör ändringar i våra villkor och vår servicetariff från 1.11.2025. Ändringarna är olika preciseringar och tillägg, med vilka vi vill försäkra oss om att villkoren är uppdaterade. Samtidigt gör vi också villkoren tydligare och lättare att läsa och förstå. Ändringarna påverkar inte de dagliga banktjänsterna för ägarkunder.
Gällande kontovillkoren ändrar vi vårt sätt att hantera räntor på konton för vissa kontotyper. Ändringen gäller följande kontotyper hos S-Banken: S-konton, M-konton, S-fondkonton och Spararen-konton. Räntorna på de konton som omfattas av ändringen är inte längre bundna till S-Bankens S-Prime-ränta. Framöver består räntan på kontona av en fast ränta och en rörlig tilläggsränta. Ändringen har ingen inverkan på den ränta som ska betalas på kontona, eftersom den fasta räntan och tilläggsräntan på kontot tillsammans motsvarar den ränta som ska betalas vid tidpunkten för ändringen. I kortvillkoren har vi till exempel uppdaterat vår rätt att begränsa kortanvändning på grund av bestämmelser eller lagstiftning och säkerställt att du har ett kort som fungerar även i situationer där kreditsidan hos ett kort inte längre kan användas. Villkoren som tidigare kallades Villkor för mobilbetalningar döpte vi om till Villkor för digital betalning. I villkoren för digitala tjänster har vi till exempel preciserat möjligheten att i vissa situationer återaktivera identifieringsverktyg på eget initiativ. För mer information om ändringar av villkoren finns i punkten "Vilka villkor ändras och hur?" på den här sidan.
I servicetariffen harmoniserade vi villkoren för uttag av kontanter och lade till priser för nya funktioner. Dessutom tog vi bort de punkter som rör räntor på konton i och med ändringen av hur räntan på konton fastställs. Ändringarna påverkar inte de dagliga banktjänsterna för ägarkunder. Hos oss får ägarkunderna i handelslagen och deras familjemedlemmar fortfarande konto, S-Förmånskort Visa, S-mobil och webbankskoder utan avgift.
Meddelanden gällande ändringar skickar vi i första hand elektroniskt på webbanken och vid behov per brev till hemadressen. Om du på webbanken har fått ett meddelande om ändringar får du även en notis om det inkomna meddelandet antingen per e-post eller per sms.
Kom dock ihåg att vi aldrig ber dig uppge bankuppgifter, till exempel PIN-kod, lösenord eller kortnummer, på internet eller per telefon. Vi skickar inte länkar till webbankens inloggningssida och inte heller länkar till andra webbplatser som ber besökaren ange bankkoder eller kortuppgifter direkt. Du kan läsa mer om säker bankärendehantering på vår webbplats.
På den här sidan hittar du de nya villkoren som gäller från och med 1.11.2025 samt svar på vanliga frågor.
Nya villkor och servicetariffer från 1.11.2025
S-Bankens allmänna kontovillkor (inklusive särskilda kontovillkor)
Villkor för S-Banken-kort (inklusive villkor för Visa Credit-kreditkonto)
Kortvillkor för S-Banken Private Visa Credit/Debit
S-Bankens villkor för digital betalning
Allmänna villkor för S-Bankens digitala tjänster och identifieringsverktyg
Allmänna villkor för digitala tjänster och begränsade webbankskoder
Servicetariff för ägarkunder i handelslag och personer som tillhör deras hushåll
Servicetariff för andra än ägarkunder i handelslag och personer som tillhör deras hushåll
Servicetariff för S-Banken Private Visa
Vanliga frågor
Har du några frågor om våra andra produkter eller tjänster?
Du hittar vanliga frågor och anvisningar för att uträtta ärenden här.