Gå direkt till innehållet
Ändra egna uppgifter

Jag har bytt telefonnummer. Hur uppdaterar jag mitt nummer?

Om du har bytt telefonnummer, meddela oss ditt nya nummer. Du kan uppdatera numret enligt följande:

På webbanken

Logga in på webbanken med hjälp av kodtabellen, så att du kan ändra numret även för sms-bekräftelser. Du behöver sms-bekräftelse när du aktiverar S-mobil på nytt eller loggar in med kodtabellen på webbanken.

När du ändrar telefonnumret för sms-bekräftelser ska du fortfarande inneha även det gamla telefonnumret, dit en bekräftelse på ändringen av telefonnumret skickas. Om du inte längre innehar det gamla numret kan du göra nummerändringen på vårt kundtjänstställe genom att visa pass eller identitetskort.

På webbanken uppdaterar du ditt nummer så här:

  1. Gå till fliken Inställningar och välj Mina uppgifter.
  2. Klicka på Uppdatera uppgifter och kontrollera samtidigt dina övriga uppgifter. Genom att välja Nästa kan du uppdatera telefonnumret i dina kunduppgifter.
  3. Dessutom ska du ändra numret för sms-bekräftelser separat. Gå till fliken Inställningar och välj Ändra telefonnummer för sms-bekräftelser.
  4. Uppdatera numret och välj Fortsätt.

I S-mobil

Observera att du ska aktivera S-mobil på nytt efter att telefonnumret har uppdaterats. Vid aktiveringen behöver du dina kompletta webbankskoder (användarnamn, kodtabell och lösenord). En sms-bekräftelse skickas också till dig.

  1. Vi rekommenderar att du först uppdaterar telefonnumret på webbanken enligt anvisningarna ovan. Kom ihåg att logga in på webbanken med kodtabellen så att du kan uppdatera numret för sms-bekräftelser.
  2. När du har uppdaterat telefonnumret på webbanken, gå till S-mobil, välj fliken Jag och välj Inaktivera appen.
  3. Öppna S-mobil på nytt i din telefon och följ instruktionerna i S-mobil.

På vår webbplats med en annan banks koder

Du kan uppdatera dina uppgifter via sidan Uppdatera dina kunduppgifter.

  1. Klicka först på Uppdatera dina kunduppgifter.
  2. Välj Uppdatera med en annan banks koder och logga in med dina koder.
  3. Observera att du av säkerhetsskäl ska uppdatera ditt nummer på två ställen. Uppdatera numret i dina kontaktuppgifter under Dina kunduppgifter och för sms-bekräftelser under Telefonnummer för sms-bekräftelser.