Gå direkt till innehållet

Låsta webbankskoder

Webbankskoderna kan spärras av säkerhetsskäl till exempel i dessa fall:

    • Fel användarkod eller lösenord har angetts flera gånger vid inloggning.
    • Du har beställt ett nytt lösenord hem per post, men har inte bytt det till ett lösenord som du själv väljer.
    • Du har inte loggat in på webbanken inom 3 månader från aktiveringen av koderna på vårt kundtjänstställe.

Spärrat lösenord

Även om ditt lösenord har spärrats kan du logga in på webbanken med hjälp av S-mobil. Om du inte använder S-mobil får du tillgång till ett lösenord genom att

    • beställa ett nytt lösenord hem per post
    • öppna ditt spärrade lösenord på vårt kundtjänställe. Ta med dig giltigt pass eller identitetskort.
    • ringa oss. Se till att du har dina webbankskoder till hands innan du ringer oss.

Om dina webbankskoder är helt spärrade ska spärrningen av säkerhetsskäl upphävas på vårt kundtjänstställe.

Webbankskoderna består av en användarkod, ett lösenord och en kodtabell. Observera att spärrade webbankskoder i första hand påverkar inloggningen på webbanken. Spärrningen påverkar inte till exempel ditt fysiska kort, kontotransaktionerna eller PIN-koden till kortet. Däremot påverkar spärrningen av koderna betalning på internet och det kan hända att det inte går att betala med kort på internet.