Gå direkt till innehållet

Sms-bekräftelse

Vad är en sms-bekräftelse?

I samband med att du loggar in med kodtabell använder vi sporadiskt sms-bekräftelse. Med hjälp av den bekräftar du inloggningen med en kod som du får som sms till din mobiltelefon. Vi skickar en bekräftelse när du bekräftar betalningar med hjälp av kodtabell samt i anslutning till vissa ändringar som du har gjort på webbanken. Sms-bekräftelse behövs inte nödvändigtvis varje gång. Till exempel när du loggar in på webbanken behövs inte bekräftelsekod vid varje inloggning. Vi använder det angivna telefonnumret endast för att skicka bekräftelsekoder.

Hur kan jag ändra telefonnummer för sms-bekräftelser?

Du kan ändra telefonnummer på webbanken genom att gå till Inställningar – Ändra telefonnummer för sms-bekräftelser. Observera att telefonnumret som används för sms-bekräftelser inte ändras om du uppdaterar ditt telefonnummer till exempel på S-kanava. Numret ändras bara om du ändrar det på webbanken under Ändra telefonnummer för sms-bekräftelser.

Fungerar sms-bekräftelse också utomlands och med ett utländskt abonnemang?

Ja. Sms-bekräftelse fungerar på samma sätt som andra sms. Meddelandet skickas till telefonen, förutsatt att telefonen kan ta emot sms utomlands. Vid behov kan du fråga mer om mottagning av sms av din egen telefonoperatör.

Skulle du vilja logga in utan sms-bekräftelse?

Du kan logga in på webbanken utan kodtabell och sms-bekräftelse med hjälp av S-mobil. Aktivera identifiering med S-mobil