Du kan kontrollera PIN-koden till S-Förmånskort Visa avgiftsfritt i kortuppgifterna på webbanken en gång.
Du kan kontrollera PIN-koden till S-Förmånskort Visa avgiftsfritt i kortuppgifterna på webbanken en gång.
Du kan kontrollera PIN-koden till S-Förmånskort Visa avgiftsfritt i kortuppgifterna på webbanken en gång.
Du kan kontrollera PIN-koden till S-Förmånskort Visa avgiftsfritt i kortuppgifterna på webbanken en gång.

Så här kontrollerar eller förnyar du dina koder

Har du glömt eller tappat bort PIN-koden till ditt S-Förmånskort Visa eller dina webbankskoder? Du kan kontrollera eller förnya dina koder enligt anvisningarna nedan. För förnyande av koder debiterar vi en avgift på 5 euro enligt servicetariffen.

Du kan kontrollera PIN-koden till ditt S-Förmånskort Visa på webbanken. Första gången är avgiftsfri. Därefter debiterar vi en avgift för kontroll av PIN-kod på 5 euro enligt servicetariffen. Du kan också beställa en PIN-kod per post till din hemadress på webbanken, i S-mobil, på ett kundtjänstställe eller genom att ringa vår kundtjänst. För beställning av PIN-kod debiterar vi en avgift på 5 euro enligt servicetariffen.

 

Gör så här:

Kontrollera PIN-kod på webbanken

  1. Välj Kort > Mina kort.
  2. Klicka på kortnumret vid det kort vars PIN-kod du vill kontrollera. 
  3. Välj Kortuppgifter > Kontrollera PIN-kod

 

Beställ PIN-kod på webbanken

  1. Välj Kort > Mina kort.
  2. Klicka på kortnumret vid det kort till vilket du vill beställa en PIN-kod. 
  3. Välj Kortuppgifter > Beställ ny PIN-kod och bekräfta ändringen.
  4. Du får en ny PIN-kod hemskickad per post inom cirka en vecka. 

1.

Beställ PIN-kod per telefon

 

  1. Du ska ha webbankskoderna eller identifiering i S-mobil till hands.
  2. Ring oss på 010 76 5810 (må–fr kl. 9–20, 0,0835 €/samtal + 0,1209 €/min.)
  3. Du får en ny PIN-kod hemskickad per post inom cirka en vecka.

 

Beställ PIN-kod i S-mobil

  1. Välj Konton, kort och lån i avsnittet S-Banken.
  2. Välj fliken Kort.
  3. Välj det kort till vilket du vill beställa en PIN-kod.
  4. Beställ en PIN-kod och bekräfta beställningen.
  5. Du får en PIN-kod hemskickad per post inom cirka en vecka.

Beställ bankkoder på kundtjänstställe

  1. Sök efter närmaste kundtjänstställe och kom på besök.
  2. Du ska ha identitetsbevis eller identifiering i S-mobil till hands för att vi ska kunna styrka din identitet.
  3. Du får en PIN-kod hemskickad per post inom cirka en vecka.

Du kan förnya dina webbankskoder på internet, per telefon eller genom att besöka ett av våra kundtjänstställen beroende på vilken del av koderna som saknas. För förnyelse av koder debiterar vi en avgift på 5 euro enligt servicetariffen. Du kan själv avgiftsfritt kontrollera ditt användarnamn till webbanken i ditt avtal om bankkoder.



På kundtjänstställe

Om du har glömt eller tappat bort din användarkod, förnyar vi dina webbankskoder helt och hållet. Du kan ansöka om nya webbankskoder på närmaste kundtjänstställe. För att förnya webbankskoderna behöver du pass eller identitetskort.

Hitta det närmaste servicestället

På internet

  1. Beställ lösenord
  2. För att beställa behöver du användarkoden till webbanken, kodtabellen och din personbeteckning.
  3. Ett nytt engångslösenord skickas per post till din hemadress inom ett par dagar.

Per telefon

  1. Ring vår kundtjänst på numret 010 76 5810 (må–fr kl. 9–20, 0,0835 €/samtal + 0,1209 €/min.).
  2. För att identifiera dig behöver du användarkoden och en kod från kodtabellen samt din personbeteckning.
  3. I samband med telefonsamtalet nollställs ditt lösenord och vid nästa inloggning ber webbanken dig byta lösenord till ett lösenord som du själv väljer.

På kundtjänstställe

  1. Hitta det närmaste servicestället och kom på besök.
  2. För att förnya lösenordet behöver du ett identitetsbevis.
  3. På kundtjänstställe ditt lösenord nollställs och vid nästa inloggning ber webbanken dig byta lösenord till ett lösenord som du själv väljer.

Beställ en ny kodlista själv endast om du har tappat bort den gamla. Strax innan dina koder börjar ta slut skickar vi automatiskt en ny avgiftsfri kodlista till din hemadress. 

På internet

  1. Beställ kodlista
  2. För att beställa en kodlista behöver du användarkoden och lösenordet till webbanken.
  3. Ett ny kodlista skickas per post till din hemadress inom ett par dagar. 

Per telefon

  1. Ring vår kundtjänst på numret 010 76 5810 (må–fr kl. 9–20 (0,0835 €/samtal + 0,1209 €/min.).
  2. Ta fram S-Förmånskortet när du ringer, eftersom vi utöver dina personuppgifter behöver slutdelen av kortnumret.
  3. Ett ny kodlista skickas per post till din hemadress inom ett par dagar. 

På kundtjänstställe

  1. Hitta det närmaste servicestället
  2. För att beställa en kodtabell behöver du ett identitetsbevis.
  3. Ett ny kodlista skickas per post till din hemadress inom ett par dagar. 

Ring oss på 010 76 5810

Vår kundtjänst är öppen må–fr kl. 9–20 (0,0835 €/samtal + 0,1209 €/minut).