Gå direkt till innehållet

Kundtjänst för bostadsaktiebolag och storkunder

Vi betjänar bostadsaktiebolag och storkunder per telefon på 010 765 8703 må–fr kl. 9–16 (lna/msa).

Storkunder kan ta kontakt i ärenden som gäller e-betalningar och webbanken per e-post till maksuyhteys@s-pankki.fi.

Bostadsaktiebolag kan begära låneofferter samt ta kontakt i ärenden som gäller ny eller befintlig finansiering per e-post till taloyhtiot@s-pankki.fi.

Bostadsaktiebolag och storkunder kan ta kontakt per e-post till todistukset.yritykset@s-pankki.fi angående saldointyg och specifikationer över ansvar och säkerheter.

Kapitalförvaltning och investeringslösningar för företag

Vi tillhandahåller kapitalförvaltning och investeringslösningar också för företag och institutioner. Läs mer på våra sidor S-Banken Private Banking och S-Banken Institutioner.

Investeringsrapporter kan beställas per telefon på 010 76 5810, må–fr klockan 9–16 (lna/msa).

Småföretag och föreningar

Banktjänster för små- och medelstora företag, jordbruksföretag och föreningar hör inte till vårt tjänsteutbud.

Webbanken är öppen dygnet runt

På webbanken kan du sköta företagets ekonomi när det passar dig bäst. Du kan också skicka meddelanden till vår kundtjänst på ett säkert sätt.

S-Bankens certifikattjänst

Läs mer om certifikattjänsten

Villkor och dokument

Ge respons eller gör en reklamation

Om du vill ge allmän respons om våra produkter, tjänster eller vår verksamhet, kan du göra det med responsformuläret. En reklamation eller andra privata bankärenden kan du sköta till exempel med ett meddelande på webbanken eller i S-mobil.

 

Läs om hur du ger respons

Läs om hur du gör en reklamation

 

Du kan också ringa oss på 010 76 5810 (må–fr klockan 9–16, lna/msa).

Kundrespons spelar en viktig roll i utvecklingen av S-Bankens produkter och tjänster. Genom att systematiskt analysera kundrespons strävar vi efter att säkerställa och upprätthålla en hög servicenivå i all vår verksamhet.

Till oss kan du ge respons per telefon, med det vidstående responsformuläret, ett webbmeddelande, per brev eller genom att besöka ett serviceställe. Vi svarar på all kundrespons så snabbt som möjligt, dock senast inom 2 veckor. Om behandlingen av själva ärendet tar längre kontaktar vi emellertid dig och berättar hur det ligger till.

Om du är missnöjd med bankens svar i ditt ärende, har du rätt att hänskjuta tvisten mellan dig och banken till Försäkrings- och finansrådgivningen (FINE) eller den därtill hörande Banknämnden eller konsumenttvistenämnden för behandling. Vid skriftliga klagomål kan Konsumenttvistenämnden ge rekommendationer om avgörande.