Privatkunder
Private Banking-kunder och institutionella kunder
Private Banking- och institutionella kunder kan också kontakta sin personliga kontaktperson.
Företagskunder
För media
S-Bankens mediatjänst betjänar medierepresentanter vardagar kl. 9-16.
Bolag
S-Banken Abp
S-Pankki Oyj
S-Bank Plc
FO-nummer: 2557308-3
BIC-kod: SBANFIHH
Postadress: S-Banken Abp, PB 77, 00088 S-GRUPPEN
Besöksadress: Flemingsgatan 34, 00510 HELSINGFORS (ingen kundtjänst)
Telefonväxel: 010 768 011 (lna/mta, ingen kundtjänst)
S-Banken Fondbolag Ab
S-Pankki Rahastoyhtiö Oy
S-Bank Fund Management Ltd
FO-nummer: 0979133-9
Besöksadress: Mikonkatu 9, 00100 HELSINKI
Spärrtjänster
Spärrtjänst för bankkoder
tfn 09 6964 6820 (lna/mta, 24 h/dygn)
Om dina webbankskoder eller din telefon där identifiering med S-mobil är aktiverad förkommer eller blir stulna, ska du omedelbart spärra användningen av dem genom att ringa spärrtjänsten för bankkoder. När du ringer från utlandet är numret +358 9 6964 6820.
Efter spärrningen kan du inte längre använda dina webbankskoder och identifiering med S-mobil. Ansök om nya koder på vårt kundtjänstställe och aktivera identifiering på nytt i S-mobil.
Spärrtjänst för kort
tfn 020 333 (lna/mta, 24 h/dygn)
Om ditt bank- eller kreditkort har förkommit eller blivit stulet ska du spärra det genast genom att ringa bankernas gemensamma spärrtjänst. Ansvaret för eventuell obehörig användning av kortet övergår från dig till S-Banken vid tidpunkten för spärranmälan. Vid samtal från utlandet tfn +358 20 333.
Ge respons eller gör en reklamation
Om du vill ge allmän respons om våra produkter, tjänster eller vår verksamhet, kan du göra det med responsformuläret. En reklamation eller andra privata bankärenden kan du sköta till exempel med ett meddelande på webbanken eller i S-mobil.