Du aktiverar enkelt webbtjänsterna och webbankskoderna utan tidsbokning på våra kundtjänstställen, till exempel i samband med shoppingturen.
Hitta det närmaste kundtjänststället
Du kan tryggt sköta ärenden på internet så länge du har dina koder i säkert förvar och ser till att den enhet du använder har de senaste säkerhetsuppdateringarna.
Vi ställer frågor till våra kunder av två orsaker: för att känna våra kunder så väl som möjligt och för att iaktta lagstiftning som är bindande för oss och alla andra banker.
Som bank har vi en lagstadgad skyldighet att känna våra kunder. Vi ska ha tillräckliga uppgifter om bland annat företagskunders ägare och verkliga förmånstagare, arten och omfattningen av företagskunders affärsaktiviteter samt om deras betalningsrörelse och ekonomiska ställning.
Vi behöver uppgifterna för att förstå vilka faktorer som påverkar företagets bankärenden samt hur företaget använder banktjänster. Genom att ta reda på dessa uppgifter kan vi fastställa vad som är normal aktivitet för företaget och upptäcka om det sker någonting avvikande i aktiviteten. På detta sätt säkerställer vi att företagets bankärenden är säkra, tillförlitliga och smidiga och samarbetar med myndigheterna bland annat för att bekämpa ekonomisk brottslighet.
Vi ställer frågor när företaget blir kund hos oss och regelbundet under hela kundrelationen. Vi behandlar alltid företagets uppgifter konfidentiellt. Du kan läsa mer om behandling av företagets uppgifter på vår webbplats.