Hae helposti lainaa kaikkien pankkien pankkitunnuksilla.
Kirjautumista varten tarvitset henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset eli:
1. Käyttäjätunnuksen
Käyttäjätunnus löytyy pankkitunnussopimukseltasi tai pankkitunnussopimuksen tekemisen yhteydessä saamaltasi erilliseltä kirjeeltä. Löydät käyttäjätunnuksen myös S-mobiilin Minä-osiosta Tunnistaminen-otsikon alta kohdasta Tarkista verkkopankin käyttäjätunnus.
Käyttäjätunnuksessa on joko 4 kirjainta + 4 numeroa tai 6–8 numeroa.
Jos olet kadottanut käyttäjätunnuksesi, voit tarkistaa sen S-mobiilista. Voit ottaa S-mobiilin käyttöösi myös toisen pankin verkkopankkitunnuksilla. Tarvittaessa voit myös uusia pankkitunnuksesi lähimmässä asiakaspalvelupisteessämme. Tarvitset passin tai henkilökortin uusiessasi tunnuksesi. Veloitamme käyttäjätunnuksen uusimisesta palveluhinnastomme mukaisesti.
2. Salasanan
Salasana on 4–6 merkkiä pitkä numerosarja, jonka olet valinnut itse. Huomioithan, että turvallisuussyistä salasana lukitaan, mikäli syötät sen 5 kertaa väärin.
Ensimmäisellä kirjautumiskerralla salasanasi on syntymäaikasi muodossa ppkkvv eli päivä, kuukausi ja vuosiluvun kaksi viimeistä numeroa. Jos syntymäaikasi on esimerkiksi 18.1.1968, salasanasi on 180168. Yritysasiakkaiden salasana on ensimmäisellä kirjautumiskerralla Y-tunnuksen 6 ensimmäistä numeroa.
Ensimmäisen kirjautumisen yhteydessä sinun tulee vaihtaa salasana uuteen, itse valitsemaasi numerosarjaan. Ensimmäinen kirjautuminen ja salasanan vaihtaminen onnistuvat sekä verkkopankin että S-mobiilin kautta.
Myös myöhemmin salasana kannattaa vaihtaa säännöllisin väliajoin. Verkkopankissa se onnistuu kohdassa Asetukset -> Salasanan vaihto.
3. Tunnuslukutaulukon
Tunnuslukutaulukko sisältää kertakäyttöisiä tunnuslukuja, jotka kysytään satunnaisessa järjestyksessä. Jos verkkopankki esimerkiksi pyytää "Anna tunnusluku kohdasta B 10", sinun tulee syöttää tunnusluku sarakkeesta B riviltä 10.
Saat uuden tunnuslukutaulukon automaattisesti kotiosoitteeseesi, kun tunnuslukutaulukossasi on jäljellä noin 40 käyttämätöntä tunnuslukua.
Kun kirjaudut verkkopankkiin tunnuslukutaulukon avulla, lähetämme matkapuhelimeesi tekstiviestivahvistuksen. Pääset verkkopankkiin, kun kirjoitat verkkopankin kirjautumissivulle tekstiviestinä saamasi vahvistuskoodin. Lähetämme vahvistuskoodin myös silloin, kun teet maksuja verkkopankissa.
Haluaisitko kirjautua ilman käyttäjätunnusta, salasanaa, tunnuslukutaulukkoa ja vahvistuskoodia? Lataa puhelimeesi maksuton S-mobiili. S-mobiilissa korvaat tunnuslukutaulukkosi omalla nelinumeroisella tunnusluvulla ja halutessasi sormenjäljellä. Lue lisää S-mobiilista
Jos saat virheilmoituksen yrittäessäsi kirjautua sisään verkkopankkiin, tarkista että olet syöttänyt kaikki tarvittavat tiedot oikein.
Säilytä tunnuslukutaulukko, vaikka käyttäisitkin S-mobiilin tunnistamista.
Voit kirjautua verkkopankkiin myös S-mobiililla.
Näin kirjaudut verkkopankkiin S-mobiililla käyttäen QR-koodia
Näin kirjaudut verkkopankkiin S-mobiililla käyttäen käyttäjätunnustasi
Kun kirjaudut verkkopankkiin tunnuslukutaulukon avulla, lähetämme matkapuhelimeesi tekstiviestivahvistuksen. Pääset verkkopankkiin, kun kirjoitat verkkopankin kirjautumissivulle tekstiviestinä saamasi vahvistuskoodin. Lähetämme vahvistuskoodin myös silloin, kun teet maksuja verkkopankissa.
Miten ilmoitan, mitä puhelinnumeroa haluan käyttää tekstiviestivahvistukseen?
Lähetämme tekstiviestivahvistuksen siihen numeroon, jonka olet antanut verkkopankkitunnusten avaamisen yhteydessä.
Jos meillä ei vielä ole numeroasi, näet verkkopankkiin kirjautumisen yhteydessä olevissa kentissä esimerkin siitä, miten numero tulee syöttää.
Näin annat puhelinnumeron:
Jos puhelinnumerosi on esimerkiksi 050 123 4567, kirjoita se näin:
Ulkomainen numero
Tarkista, että olet antanut ensimmäiseen kenttään puhelinnumerosi maatunnuksen ilman +-merkkiä. Keskimmäiseen kenttään annetaan yksi maatunnuksen jälkeinen numero ja loput puhelinnumeron numeroista viimeiseen kenttään.
Käytämme antamaasi puhelinnumeroa vain vahvistuskoodien toimittamiseen.
Miten voin vaihtaa puhelinnumeroni, johon saan tekstiviestivahvistuksen?
Voit muuttaa puhelinnumeroasi verkkopankissa, kohdassa Asetukset - Vaihda tekstiviestivahvistuksen puhelinnumero.
Huomaathan, että puhelinnumeroa voi vaihtaa vain kirjautumalla verkkopankkiin tunnuslukutaulukon avulla. Jos kirjaudut verkkopankkiin S-mobiilin avulla, puhelinnumeroa ei voi vaihtaa.
Näin annat puhelinnumeron:
Jos puhelinnumerosi on esimerkiksi 050 123 4567, kirjoita se näin:
Tekstiviestivahvistuksessa käytettävä puhelinnumero ei muutu, vaikka päivittäisit puhelinnumerosi esimerkiksi S-kanavalla. Numero muuttuu vain, kun se on muutettu verkkopankin valikossa Vaihda tekstiviestivahvistuksen puhelinnumero.
Käytämme antamaasi puhelinnumeroa vain vahvistuskoodien toimittamiseen.
Toimiiko tekstiviestivahvistus myös ulkomailla tai ulkomaisessa liittymässä?
Kyllä toimii. Tekstiviestivahvistus toimii samalla tavalla, kuin muutkin tekstiviestit. Viesti tulee puhelimeen, kunhan puhelin voi vastaanottaa tekstiviestejä ulkomailla. Tarvittaessa voit tiedustella lisää tekstiviestin vastaanottamisesta omalta puhelinoperaattoriltasi.
Voinko kirjautua verkkopankkiin ilman tekstiviestivahvistusta?
Voit kirjautua verkkopankkiin myös ilman tekstiviestivahvistusta tunnistautumalla S-mobiililla. Lataa ensin puhelimeesi maksuton S-mobiili. S-mobiilissa korvaat tunnuslukutaulukkosi omalla nelinumeroisella tunnusluvulla ja halutessasi sormenjäljellä. Lue lisää S-mobiilin tunnistamisesta
Kun tunnuslukusi alkavat olla lopussa, lähetämme uuden tunnuslukutaulukon automaattisesti kotiosoitteeseesi. Uusi tunnuslukutaulukko vaihtuu käyttöön automaattisesti, kun vanha on käytetty loppuun. Verkkopankki ilmoittaa vaihtumisesta ja pyytää tunnuslukua uudesta taulukosta.
Mikäli haluat ottaa uuden tunnuslukutaulukon käyttöön ennen vanhan loppumista, se onnistuu verkkopankissa kohdassa Asetukset -> Tunnuslukutaulukon vaihto. Vaihtamisen jälkeen et voi enää käyttää vanhaa taulukkoa.
Mikäli et ole saanut uutta tunnuslukutaulukkoa postitse, voit tilata taulukon kohdasta ”Unohtuneiden tai kadonneiden tunnusten uusiminen” löytyvien ohjeiden mukaisesti.
Säilytä tunnuslukutaulukko, vaikka käyttäisitkin S-mobiilin tunnistamista.
Voit uusia verkkopankkitunnuksesi verkossa, puhelimitse tai käymällä asiakaspalvelupisteessämme riippuen siitä, mikä osa tunnuksistasi puuttuu. Veloitamme tunnusten uusimisesta palveluhinnaston mukaisen 5 euron maksun.
Näin uusit verkkopankkitunnuksesi
Jos S-mobiilin tunnistautumisessa käyttämäsi nelinumeroinen tunnusluku on unohtunut tai lukkiutunut, voit uusia sen itse maksutta S-mobiilissa. Uusimiseen tarvitset verkkopankin salasanasi tai vaihtoehtoisesti jonkun toisen pankin verkkopankkitunnukset.
Henkilökohtaiset verkkopankkitunnukset ovat avain S-Pankin monipuolisiin palveluihin. Samoilla tunnuksilla voit hoitaa pankkiasioitasi sekä verkkopankissa että puhelimeen ladattavan S-mobiili-sovelluksen kautta. Voit hakea verkkopankkitunnuksia asiakaspalvelupisteissämme, jotka palvelevat sinua Prismoissa, useimmissa Sokoksissa ja valikoiduissa S-marketeissa kautta maan. Olemme avoinna myös iltaisin ja lauantaisin.
Jos verkkopankkitunnuksesi tai puhelimesi, jossa on käytössä S-mobiililla tunnistaminen, katoavat tai varastetaan, estä viipymättä niiden käyttö soittamalla pankkitunnusten sulkupalveluun.
Sulkemisen jälkeen et voi enää käyttää verkkopankkitunnuksiasi tai S-mobiililla tunnistamista. Hae uusia tunnuksia asiakaspalvelupisteessämme ja ota tunnistaminen uudelleen käyttöön S-mobiilissa.
Henkilöasiakkaat 010 76 5800
ma–to kello 9–20, pe kello 9–18 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min)
Yritysasiakkaat 010 76 58703
ma–pe klo 9–16 (0,0835 €/puhelu + 0,1209 €/min)