Gå direkt till innehållet

Uppdatera kunduppgifterna om företaget

Det är vår skyldighet att tillsammans med våra kunder se till att uppgifterna om bankärenden är aktuella. Därför ber vi dig uppdatera kunduppgifterna om företaget genom att besvara några frågor.

Vi ställer samma frågor till alla våra kunder – nuvarande och nya – oberoende av storleken på företaget. Genom att ställa frågor kan vi i samarbete med myndigheterna garantera att det är säkert och smidigt att uträtta bankärenden. På blanketterna för kunduppgifter nedan kan du läsa mer om vilka uppgifter vi begär av dig. På vår webbplats kan du även läsa mer om varför vi ställer frågor.

Kunduppgifterna kan uppdateras på internet genom att klicka på knappen nedan. För uppdatering använder vi signaturtjänsten Signom. Vid behov påminner vi företagets kontaktperson per e-post eller telefon om att uppgifterna behöver uppdateras. Vi begär dock aldrig bankkoder, kreditkortsuppgifter eller annan känslig information i e-postmeddelanden eller per telefon.

Så här uppdaterar du kunduppgifterna om företaget

  1. Öppna signaturtjänsten Signom via knappen ovan.
  2. Svara på de frågor som öppnas efter att du har loggat in.
  3. Klicka till slut på knappen Skicka.
  4. Företagets firmatecknare och företrädare identifieras till slut med webbankskoder.

Blanketter för kund- och skatteuppgifter

Blankett för kunduppgifter (PDF, 1 361 kt)

Blankett för skatteuppgifter (PDF, 674 kt)