Siirry suoraan sisältöön

Kirjaudu tunnusluvulla, sormenjäljellä tai Face ID:llä

S-mobiilin tunnistaminen nopeuttaa kirjautumista verkkopankkiin ja palveluihin, jotka vaativat verkkopankkitunnuksilla tunnistautumisen. Palvelun avulla voit kirjautua sormenjäljellä, itse valitsemallasi tunnusluvulla tai Face ID:llä niillä iOS-puhelimilla, joissa on kasvojentunnistustoiminto.

S-mobiililla tunnistaminen on turvallinen ja maksuton palvelu. Saat sen käyttöösi S-mobiilissa Applen iPhone-puhelimilla sekä Googlen palveluilla varustetuilla Android-puhelimilla joko S-Pankin verkkopankkitunnuksilla tai toisen pankin verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, jos olet S-Pankin asiakas ja kuulut S-ryhmän asiakasomistajatalouteen.

LATAA S-MOBIILI

 

Katso video: Näin otat tunnistamisen käyttöön S-Pankin tunnuksilla

S-mobiilin tunnistamisen saat käyttöösi myös toisen pankin verkkopankkitunnuksilla

Voit ottaa S-mobiilin pankkipalvelut käyttöön toisen pankin verkkopankkitunnuksilla tai mobiilivarmenteella, jos olet asiakasomistaja tai kuulut asiakasomistajatalouteen ja sinulla on jo S-Pankin tili ja verkkopankkitunnukset. Jotta saat S-mobiilissa käyttöösi S-Pankin palvelut, vahvistamme käyttöönoton tekstiviestivahvistuksella. Tekstiviestivahvistus lähetetään asiakastiedoissasi olevaan tekstiviestivahvistuksen puhelinnumeroon, jonka voit lisätä omiin tietoihisi S-Pankin verkkopankissa tai lähimmällä S-Pankin asiakaspalvelupisteellä.

Jos sinulla ei vielä ole S-mobiilia lainkaan käytössä, toimi näin:

  1. Lataa S-mobiili puhelimesi sovelluskaupasta.
  2. Ota S-mobiili käyttöön pankkisi verkkopankkitunnuksilla, jolloin saat käyttöösi kaupan palvelut (Oma kauppa -osio). Jatka alla olevien ohjeiden mukaan pankkipalvelujen (S-Pankki-osio) käyttöönottoon.

Kun sinulla on jo S-mobiilin kaupan palvelut käytössä, toimi näin:

  1. Kirjaudu S-mobiiliin ja ota S-Pankin palvelut käyttöösi S-Pankki-osion etusivulta tai lukkosymbolia painamalla.
  2. Valitse tunnistustapa (voit tässä kohtaa tunnistautua toisen pankin tunnuksilla tai mobiilivarmenteella). Jotta saat S-mobiilissa käyttöösi S-Pankin palvelut, vahvistamme käyttöönoton tekstiviestivahvistuksella. Tekstiviestivahvistus lähetetään asiakastiedoissasi olevaan tekstiviestivahvistuksen puhelinnumeroon, jonka voit lisätä omiin tietoihisi S-Pankin verkkopankissa tai lähimmällä S-Pankin asiakaspalvelupisteellä.
  3. Hyväksy ehdot ja ota S-mobiilin tunnistaminen käyttöön valitsemalla nelinumeroinen tunnusluku, sormenjälkitunnistautuminen tai Face ID (iOS).
  4. Jatkossa voit kirjautua S-mobiiliin helposti tunnusluvullasi, sormenjäljellä tai Face ID:llä.

Katso video:
Näin käytät tunnistamista

Aktivoi S-mobiilin unohtunut tunnusluku uudelleen

Oletko ottanut S-mobiilin tunnistamisen käyttöön, mutta et muista asettamaasi tunnuslukua? Nyt voit uusia S-mobiilin tunnusluvun maksutta toisen pankin tunnuksilla tai mobiilivarmenteella S-mobiilissa.

Näin uusit S-mobiilin tunnusluvun:

  1. Avaa S-mobiili-sovellus, sisäänkirjautumissivulta klikkaa Unohtuiko tunnusluku? -linkkiä
  2. Valitse tunnistustapa (voit tässä kohtaa tunnistautua toisen pankin tunnuksilla)
  3. Tunnistautumisen jälkeen aseta haluamasi uusi nelinumeroinen S-mobiilin tunnusluku
  4. Valmista tuli, nyt voit kirjautua S-mobiiliin uudella tunnusluvullasi!
Osio otsikolla Säilytä tunnuslukutaulukko

Tunnuslukutaulukkoa ei kannata hävittää

Tarvitset perinteistä tunnuslukutaulukkoa yhä ottaessasi S-mobiililla tunnistamisen käyttöön uudessa laitteessa tai mikäli unohdat sähköisen tunnistamisen tunnuslukusi. Halutessasi voit myös edelleen jatkaa paperisen tunnuslukutaulukon käyttöä tavalliseen tapaan. 

Asioidessasi tunnuslukutaulukolla kirjautuminen tai maksu vahvistetaan tarvittaessa tekstiviestinä lähettävän vahvistuskoodin avulla. Tunnuslukutaulukolla asioidessasi tarvitset siis laitteen, johon voit vastaanottaa tekstiviestejä.

Osio otsikolla Pankkitunnusten sulkupalvelu

Toimi näin, jos puhelimesi tai tunnuslukusi joutuu vääriin käsiin

Jos puhelimesi tai tunnuslukusi joutuu vääriin käsiin, voit sulkea S-mobiililla tunnistamisen itse verkkopankissa tai S-mobiilissa.

Vaihtoehtoisesti voit sulkea palvelun soittamalla asiakaspalveluumme, soittamalla pankkitunnusten sulkupalveluun +358 9 6964 6820 (pvm/mpm, 24h/vrk) tai käymällä asiakaspalvelupisteessämme.

Usein kysyttyä

Ehdot ja asiakirjat

Heräsikö kysymyksiä?

Soita meille 010 76 5800

Asiakaspalvelumme on tavoitettavissa ma–pe klo 9–16 (pvm/mpm). Tarvitset soittaessasi aina verkkopankkitunnuksia tai S-mobiilin tunnistamista

Varaa aika ja tule käymään

Noin 80 asiakaspalvelupistettämme palvelevat sinua Prismoissa, useimmissa Sokoksissa ja valikoiduissa S-marketeissa kautta maan. Olemme avoinna myös iltaisin ja lauantaisin. Voit hoitaa asiasi jonottamatta, kun varaat ajan toimipaikkaan. 

Varaa aika

Varmista, että me tavoitamme sinut

Kun yhteystietosi ovat ajan tasalla, saat sähköpostiisi tietoa S-Pankin ja koko S-ryhmän uusista palveluista ja ajankohtaisista asiakasomistajaeduista heti ensimmäisten joukossa.

Päivitä yhteystietosi