Työpaikkailmoitus: Financial Controller, Helsinki

5.1.2021

Me S-Pankissa pyrimme siihen, että asiakas kokee aina saavansa vähän enemmän kuin osasi odottaakaan. Haluamme haastaa toimialan totuttuja käytäntöjä ja mahdollisuuksia vaikuttaa on valtavasti. Meillä saat reilusti vastuuta ja tilaisuuksia kehittää ylivoimaisen helppoja ja hyödyllisiä palveluita noin kolmelle miljoonalle S-ryhmän asiakasomistajalle. Vaikka teemme vaativaa asiantuntijatyötä, emme silti turhia jäykistele.

Haemme rahoituskirjanpitoon Financial Controlleria vakituiseen työsuhteeseen Talous-yksikköömme Helsinkiin.

Millaista työtä tarjoamme?

• Tarjoamme mielenkiintoisia ja vaativia tehtäviä rahoituskirjanpidon ja middle-officen alueella kasvavassa ja kehittyvässä liiketoimintaympäristössä.
    • Vastuullesi kuuluu varmistaa, että rahoituskirjanpito linkittyy pankin kirjanpitoon ja muihin taloushallinnon prosesseihin.
    • Osallistut tilinpäätösten, osavuosikatsausten ja kuukausiraportointien laatimiseen.
    • Vastuullesi kuuluu myös prosessien ja järjestelmien kehitys. Osallistut taustasi mukaisesti myös laajemmin konsernin ulkoisen laskennan tehtäviin ja erilaisiin projekteihin.
    • Tehtävässä raportoit talouspäällikölle.

Mitä odotamme sinulta?

• Odotamme sinulta useamman vuoden kokemusta kirjanpidosta, mieluiten rahoitusalalta, IFRS 9 -osaamista, sijoitus- ja rahoitustuotteiden laajaa osaamista sekä ymmärrystä tuotteiden vaikutuksista kirjanpitoon.
    • Suojauslaskennan, johdannaisinstrumenttien ja kiinnitysluottopankkitoiminnan tuntemus katsotaan eduksi.
    • Arvostamme IFRS-standardien ja rahoitusalan liiketoiminnan tuntemusta. Kirjanpidon järjestelmien (mm. SAP) osaaminen ja kokemus kehitysprojekteista katsotaan eduksi.
    • MS-Office-tuotteiden hallinta, erityisesti vahva Excel-osaaminen, on edellytys tehtävässä menestymiselle.
    • Odotamme sinulta numerotarkkuutta, huolellisuutta, paineensietokykyä, ongelmanratkaisukykyä, oma-aloitteisuutta, tiimityöskentelytaitoja, kykyä oppia ja sisäistää uusia asioita, rohkeutta esittää uusia näkökulmia sekä kykyä kommunikoida sujuvasti erilaisten sidosryhmien kanssa suullisesti ja kirjallisesti.
    • Koulutuksesi on tehtävään soveltuva, kuten kaupallinen korkeakoulututkinto.
    • Sinulla on sujuva suomen ja englannin kielen taito. Ruotsin kielen taito katsotaan eduksi.

S-Pankki on jo kahdeksan kertaa valittu Suomen vastuullisimmaksi pankiksi (Sustainable Brand Index). Vastuullisuus tarkoittaa meille myös sitä, että pidämme hyvää huolta työntekijöistämme. S-Pankin taustalla vaikuttava S-ryhmä tarjoaa ison talon ainutlaatuisia voimavaroja ja mahdollisuuksia. Vaikka olemmekin osa isoa S-ryhmää, toimimme ketterästi ja meiltä löytyy pienen talon intoa tehdä ja kehittää. Lisäksi tarjoamme laajat työsuhde-edut, kuten henkilökuntahintaiset pankkipalvelut ja ostoedun S-ryhmän toimipaikoista. Haluamme, että työntekijöillämme pysyvät työ ja muu elämä tasapainossa, ja siksi meillä voi tehdä tarpeen mukaan vaikkapa etätöitä tai hyödyntää liukuvaa työaikaa. Tuemme työntekijöidemme työhyvinvointia monin tavoin, kuten tarjoamalla kattavan työterveyshuollon, tukea liikuntaharrastuksiin ja tekemällä pienillä asioilla työpäivistä mukavampia. Kun työntekijät ovat onnellisia, yrityskin voi hyvin.

Lisätietoja tehtävästä antaa talouspäällikkö Petteri Termonen 12.1.2021 klo 8.00–9.00 tai klo 15.00–16.30. Petterin tavoitat numerosta 040 733 2910.

Lue meistä lisää

Lähetä hakemuksesi viimeistään 24.1.2021 oheisella hakulomakkeella (S-ryhmän avoimet työpaikat). Käsittelemme hakemuksia jo hakuajan kuluessa. Jos tulet valituksi tehtävään, luottotietosi ja yritysyhteytesi tarkistetaan sekä sinusta teetetään turvallisuusselvitys.